Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/18088
Author(s): Chen Wangting
Advisor: Simaens, Ana Margarida
Date: 28-Sep-2018
Title: Pearson's experience in China - acquisition on global education: a pedagogical case study
Reference: Wangtinge, C. (2018). Pearson's experience in China - acquisition on global education: a pedagogical case study [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/18088
Keywords: Internationalization
Market entry and expansion
Cross-border M&A
M&A risks in China
Gestão de empresas
Internacionalização das empresas
Análise de mercado
Risco financeiro
Trabalho de projeto
China
Abstract: Internationalization is an old but ever charming topic. Driven by multiple motives, companies expand themselves in countries outside their home markets via various modes of entry and expansion. Under whatever mode, results are mixed with the good and bad. In cross-border M&A in China, this turns out to be extremely true as risks can arise from every aspect, especially cultural differences. This case study with pedagogical notes explores the factors affecting international expansion, the determinants for choosing market entry/expansion mode, the M&A process and risks frequently made, and the challenges in post-merger M&A integration and management. It focuses on related issues and topics on the cross-border M&A between Pearson, a big British international publishing and educational company, and GEDU, a small Chinese company. Building on international business, this case analyzes the process of international expansion and its risks, which presents: 1) the proactive and reactive reasons for going international expansion; 2) the entry and expansion choices; 3) the external and internal factors influencing decision-making; 4) M&A process and risks; and 5) post-M&A risks/challenges in China. Also, the role of culture in cross-border M&A in China is discussed. The case design and analysis of such a case aims to present a general framework about internationalization, market entry and expansion modes, benefits and challenges in choosing different modes; moreover, by selecting one specific foreign operation mode: cross-border M&A, it explores its risks and downfalls in international management in China.
A internacionalização é um tópico antigo, mas sempre charmoso. Impulsionado por múltiplos motivos, as empresas expandem-se em países fora de seus mercados domésticos por meio de vários modos estrangeiros de entrada e expansão. Em qualquer modo, os resultados são misturados com o bom e o mau. Em cross-border M&A na China, isso se mostra extremamente verdadeiro, pois os riscos podem levantar-se de todos os aspectos, especialmente da diferença cultural. Este caso com notas pedagógicas explora os fatores que afetam a expansão internacional, os determinantes escolhendo o modo de entrada / expansão do mercado, o processo de M&A e os riscos feitos, com frequência, e os desafios na integração e gestão de M&A. Concentra-se em questões e tópicos relacionados sobre cross-border M&A entre a Pearson, uma grande empresa britânica de publicação internacional e educacional, e a GEDU, uma pequena empresa chinesa desalistada. Com base em negócios internacionais, este caso analisa o processo de expansão e riscos internacionais, que apresenta: 1) as razões pró-ativas e reativas para a expansão internacional; 2) as escolhas de entrada e expansão; 3) os fatores externos e internos que influenciam a tomada de decisões; 4) processo e riscos de M&A; 5) riscos / desafios de post-M&A na China. Além disso, o papel da cultura em cross-border M&A na China é discutido. A concepção e a análise que utilizam esse caso visam apresentar um quadro geral sobre a internacionalização, modos de entrada e expansão no mercado, benefícios e desafios na escolha de diferentes modos; além disso, selecionando um modo específico de operação estrangeira: cross-border M&A, que explora seus riscos e quedas na gestão internacional na China.
Degree: Mestrado em Gestão de Empresas
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_chen_wangting.pdf6,52 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.