Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/17875
Author(s): Simões, Fausto de Carvalho
Advisor: Silva, Rui Manuel Vinhas da
Date: 5-Nov-2018
Title: Business plan for FC Media Experience
Reference: Simões, F. de C. (2018). Business plan for FC Media Experience [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071//17875
Keywords: Social media
Facebook
Branding
Tourism
Marketing
Estratégias de marketing
Turismo
Rede social
Plano de negócio
Trabalho de projeto
Abstract: Social media marketing has grown in importance year upon year due to the growth of platforms such as Facebook, Instagram, Twitter and Snapchat.As such there‟s been a massive increase with regards to the number of social media agencies that are opening its doors to service clients. Teenagers are practically equipped with all the resources they need to approach businesses that lack a social media presence and offer them their social media services. However although there may be an influx of social media agencies in the current age, most of them don‟t know what they‟re really doing. In order to stand out from these agencies it is of outmost importance that I approach this industry with an appropriate strategy. The purpose of this business plan is to create a social media agency named FC Media Experience targeting tourist agencies in Namibia wishing to create a profound brand experience through innovative content creation for their audiences by over providing on value and thus building themselves for long term sustainability in the market place they are operating within. This business plan starts by presenting the literature on specific issues leading to organisations underperforming. It then presents an environmental and internal analysis with subsequent strategies my organisation intends to implement in order to achieve a differentiation strategy within the industry.
O marketing nas redes sociais tem crescido em importância ano após ano devido ao crescimento de plataformas como Facebook, Instagram, Twitter e Snapchat. Como tal houve um grande aumento em relação ao número de agências pra redes sociais que estão abrindo suas portas para oferecer os seu serviços a clientes. . Os adolescentes estão praticamente equipados com todos os recursos de que precisam para abordar empresas que não tênhem presenças online e oferecer a eles seus serviços nas redes sociais. No entanto, embora possa haver um influxo de agências de redes sociais na atualidade, a maioria delas não sabem o que estao realmente fazendo. Para nos destacarmos dessas agências, é de grande importância que abordarmos essa indústria com uma estratégia apropriada. O objetivo deste plano de negócios é criar uma agência de marketing nas redes sociais chamada FC Media Experience para agências de turismo na Namibia que desejam criar uma profunda experiência de marca através da criação de conteúdo inovador para seus públicos, fornecendo valor e construindo a sustentabilidade a longo prazo no mercado em que estão operando. Este plano de negócios começa apresentando a literatura sobre questões específicas que levam a organizações com um desempenho insatisfatório. Em seguida, apresenta uma análise ambiental e interna com estratégias subsequentes que a minha organização pretende implementar para alcançar uma estratégia de diferenciação dentro do setor.
Degree: Mestrado em Gestão
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_fausto_carvalho_simoes.pdf1,53 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.