Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/17524
Author(s): | Santos, José Carlos Rodrigues dos |
Advisor: | Mota, António Sarmento Gomes |
Date: | 23-Nov-2018 |
Title: | Plataforma tecnológica de contactos entre consumidores e prestadores de serviço |
Reference: | Santos, J. C. R. dos (2018). Plataforma tecnológica de contactos entre consumidores e prestadores de serviço [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/17524 |
Keywords: | Plano de negócio Mercado electrónico Inovação Viabilidade económica Sucesso financeiro Gestão de empresas Trabalho de projeto Business plan Digital platform Technology Innovation |
Abstract: | Este projeto insere-se no Mestrado em Gestão, tendo como objetivo a apresentação de um plano
de negócios bem como a sua implementação através de uma empresa existente.
Num mundo cada vez mais digital, em que passamos grande parte do nosso tempo conectados,
surgem oportunidades de negócio prontas para colmatar as necessidades deste mundo cada vez
mais desmaterializado e informatizado.
Neste contexto, o presente plano de negócios tem como principal objetivo analisar a viabilidade
económico-financeira de uma plataforma tecnológica da categoria e-marketplace, onde se
procura facilitar o encontro e a relação comercial entre consumidores e prestadores de serviço,
tendo como base um modelo de negócio sustentado numa taxa de subscrição cobrada aos
prestadores de serviço. This project is inserted in the Master in Management, having as its purpose the presentation of a business plan, as well as its implementation through an existing company. In an increasingly digital world, in which we spend most of our time connected, business opportunities emerge ready to face the needs of this progressively dematerialized and computerized world. In this context, the main objective of this business plan is to analyse the economic and financial feasibility of a digital platform under the e-marketplace category, aimed to facilitate the gathering and commercial relationship between consumers and service providers, based on a business model sustained by a subscription fee charged to service providers. |
Degree: | Mestrado em Gestão |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
master_jose_rodrigues_santos.pdf | 6,68 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.