Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/1733
Author(s): Poeiras, Ana Isabel
Advisor: Rodrigues, José Azevedo
Date: 2009
Title: Controlo de gestão ao serviço da estratégia e da criação de valor
Reference: POEIRAS, Ana Isabel - Controlo de gestão ao serviço da estratégia e da criação de valor [Em linha]. Lisboa: ISCTE, 2009. Tese de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/1733>.
Keywords: Controlo de gestão
Estratégias
Sistema de controlo de gestão
Instrumentos do controlo de
Centros de responsabilidade
Avaliação da performance
Segmentação
Tecnologias de informação
Management control
Strategy
Management control systems
Tools of the management control
Responsibility centers
Performance evaluation
Segmentation
Information technologies
Abstract: O controlo de gestão nos dias de hoje traduz-se numa sábia ferramenta de apoio à gestão e à implementação estratégica, através das suas inúmeras ferramentas que vêem permitir o alinhamento de todos os gestores com os objectivos estratégicos da organização, em prol da criação de valor. Permite a descentralização da tomada de decisões, responsabiliza os seus gestores pelas boas ou más decisões e proporciona um sistema de avaliação rigoroso e coerente com as execuções, garantindo a viabilidade de longo prazo de uma organização. O modelo apresentado neste caso reporta a uma empresa de tecnologias de informação, o qual foi implementado no decurso de 2008 e continua em melhoria ao longo de 2009. A realidade organizacional desta empresa sofreu fortes alterações, mas é claro o maior espírito de responsabilização, identificação e pertença dos nossos gestores para com as preocupações estratégicas através do modelo de controlo de gestão implementado.
Nowadays the management control is a wise support tool to the management and to the strategic implementation, since its countless tools have come to allow the alignment of all the managers with the strategic objectives of the organization, on behalf of the creation of value. It allows the decentralization of the decision taking, it holds the managers responsible for the good or bad decisions and it provides a rigorous and coherent system of evaluation with the executions, guaranteeing the long term viability of an organization. The model presented in this case turns back to an enterprise of information technologies, which was implemented in the course of 2008 and it continues in improvement along 2009. The organizational reality of this enterprise has suffered strong changes, but it’s clear a bigger spirit of responsibility, identification and belonging of our managers about the strategic worries through the model of control implemented in management
Degree: Mestrado em Gestão
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TESE_VFINAL.pdf513,2 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.