Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/1733
Author(s): | Poeiras, Ana Isabel |
Advisor: | Rodrigues, José Azevedo |
Date: | 2009 |
Title: | Controlo de gestão ao serviço da estratégia e da criação de valor |
Reference: | POEIRAS, Ana Isabel - Controlo de gestão ao serviço da estratégia e da criação de valor [Em linha]. Lisboa: ISCTE, 2009. Tese de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/1733>. |
Keywords: | Controlo de gestão Estratégias Sistema de controlo de gestão Instrumentos do controlo de Centros de responsabilidade Avaliação da performance Segmentação Tecnologias de informação Management control Strategy Management control systems Tools of the management control Responsibility centers Performance evaluation Segmentation Information technologies |
Abstract: | O controlo de gestão nos dias de hoje traduz-se numa sábia ferramenta de apoio à gestão e à implementação estratégica, através das suas inúmeras ferramentas que vêem permitir o
alinhamento de todos os gestores com os objectivos estratégicos da organização, em prol da
criação de valor.
Permite a descentralização da tomada de decisões, responsabiliza os seus gestores pelas boas
ou más decisões e proporciona um sistema de avaliação rigoroso e coerente com as
execuções, garantindo a viabilidade de longo prazo de uma organização.
O modelo apresentado neste caso reporta a uma empresa de tecnologias de informação, o qual
foi implementado no decurso de 2008 e continua em melhoria ao longo de 2009.
A realidade organizacional desta empresa sofreu fortes alterações, mas é claro o maior
espírito de responsabilização, identificação e pertença dos nossos gestores para com as
preocupações estratégicas através do modelo de controlo de gestão implementado. Nowadays the management control is a wise support tool to the management and to the strategic implementation, since its countless tools have come to allow the alignment of all the managers with the strategic objectives of the organization, on behalf of the creation of value. It allows the decentralization of the decision taking, it holds the managers responsible for the good or bad decisions and it provides a rigorous and coherent system of evaluation with the executions, guaranteeing the long term viability of an organization. The model presented in this case turns back to an enterprise of information technologies, which was implemented in the course of 2008 and it continues in improvement along 2009. The organizational reality of this enterprise has suffered strong changes, but it’s clear a bigger spirit of responsibility, identification and belonging of our managers about the strategic worries through the model of control implemented in management |
Degree: | Mestrado em Gestão |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TESE_VFINAL.pdf | 513,2 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.