Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/16045
Author(s): Palma, Paulo Filipe Marques
Advisor: Portela, Sofia Lopes
Date: 15-Dec-2017
Title: Plano de negócio: Home Hospital
Reference: Palma, P. F. M. (2017). Plano de negócio: Home Hospital [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/16045
Keywords: Gestão da saúde
Cuidados de saúde
Cuidados domiciliários
Viabilidade económica
Plano de negócio
Management
Healthcare
Homecare
Innovation
Abstract: O presente trabalho consiste na elaboração de um plano de negócios para um projeto de serviços de cuidados de saúde ao domicílio, representado pela marca Home Hospital, na região da Grande Lisboa. Neste plano foi elaborada uma revisão de literatura, que serviu de apoio teórico aos principais temas que, segundo o seu promotor, sustentam os pilares para a construção de um serviço de saúde ao domicílio moderno e de futuro: a perspetiva da família, a integração de cuidados, a hospitalização domiciliária e a inovação. Para estudar a envolvente ao negócio foi feita uma análise macro ambiental e uma análise de Porter, que serviram de principais fontes de informação para a análise SWOT. A estratégia da Home Hospital foi delineada para que permita criar valor, sucesso e vantagem competitiva face à concorrência.
This paper is about the creation of a business plan for a home health care service project represented by the Home Hospital brand in the Greater Lisbon area. A literature review was carried out and served as theoretical support for the main topics that the sponsor believes uphold the pillars for the creation of a modern and sustainable home health care service: the family’s perspective, the integration of care, the home hospitalization and the innovation. In order to study the business environment, a macro environmental analysis and a Porter analysis were conducted, both of which served as the main sources of information for the SWOT analysis. The Home Hospital strategy has been designed in such a way to create value, success and a competitive advantage over the competition.
Degree: Mestrado em Gestão de Empresas
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_paulo_marques_palma.pdf1,44 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.