Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/15754
Author(s): Frazão, Inês Cristina Narciso
Advisor: Pernas, Gonçalo
Date: 29-Nov-2017
Title: Lightup project: development of a concept for a non-profit organization
Reference: Frazão, I. C. N. (2017). Lightup project: development of a concept for a non-profit organization [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/15754
Keywords: Non-profit organizations
Social entrepreneurship
Positive emotions
Surprises
Empreendedorismo
Bem-estar
Organização sem fins lucrativos
Impacto social
Economia portuguesa
Abstract: The main objective of this study is to develop a strong and coherent concept, able to sustain the added value of lightUP project. Through the development of various analysis, from the general market to the organization itself, this project is intended to represent an added value (both for society, as well as for volunteers and partners). It is an aim of the author to give the maximum focus, commitment and strength during every stage of the thesis, making sure that this will be not just a final requirement of the master, but a beginning of a community transformation. This organization will be centered on people’s well being, not focusing on material support, but on the emotional support. Being the Portuguese one of the most pessimistic people of the Europe, it is an aim to contribute to the change of this reality, starting by adults, enhancing the positivism that exists on each individual and that can be replicated to others. There are other goals to be achieved, such as finding the right practices in order to make sure that: (1) The organization will create truly impact, besides being irreverent; (2) The role of the organization is notorious, easily identified by society; (3) Volunteers will be volunteers for life (being informal volunteers in their daily lives, after passing through the project); (4) The social impact will be measured regularly and will be as accurate as possible and (5) The financial sustainability will be treated efficiently.
O principal objetivo deste estudo é desenvolver um conceito forte e coerente, capaz de sustentar o valor acrescentado do projeto lightUP. Através do desenvolvimento de várias análises, desde o mercado em geral à organização em si, pretende-se que a implementação deste projeto seja uma mais valia (tanto para a sociedade, como para os voluntários e parceiros). É um objetivo do autor contribuir com o máximo foco, compromisso e força durante cada etapa da tese, garantindo que este não é apenas um requerimento final do mestrado, mas o início de uma transformação da comunidade. Esta organização centrar-se-á no bem estar das pessoas, não focando o apoio material, mas sim o apoio emocional. Sendo os Portugueses um dos povos mais pessimistas da Europa, é um objetivo contribuir para a mudança desta realidade, começando pelos adultos, realçando o positivismo que existe em cada indivíduo e que pode ser replicado para os outros. Há outros objetivos que se pretendem atingir, nomeadamente encontrar as práticas certas de forma a garantir que: (1) A organização criará verdadeiro impacto, para além da sua irreverência; (2) O papel da organização seja notório, facilmente identificado pela sociedade; (3) Os voluntários serão voluntários para a vida (sendo voluntários informais nas suas vidas diárias, após a passagem pelo projeto); (4) O impacto social será medido regularmente e será o mais preciso possível e (5) A sustentabilidade financeira será tratada de forma eficaz.
Degree: Mestrado em Marketing
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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