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http://hdl.handle.net/10071/15515
Author(s): | Bukaiová, Ivana |
Advisor: | Pereira, Renato |
Date: | 11-Mar-2017 |
Title: | Touristic destination and destination image: case study of Slovakia |
Reference: | Bukaiová, I. (2017). Touristic destination and destination image: case study of Slovakia [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/15515 |
Keywords: | Tourism Destination image Travel Slovakia Gestão de empresas Turismo Imagem Viagem Eslováquia |
Abstract: | The master's thesis aims are to deeply analyze factors of the destination image
which contribute to the formation of the secondary and subsequently to the shaping of the
primary image. After the analysis of the factor of the secondary image, the same factors are
analyzed with same methods also in the primary image part of this project. In the end, this two
analyzes are compared, and the results are presented.
The results of this work point out that after the real visit of Slovakia, tourists tend to have
much more positive image than before. This means that their secondary image, which is
formed before the visited it positively affected by the real visit to Slovakia and the primary
One of the tools to increase the competitiveness of the country and to support its
development is tourism, which, as a sector, occupies an increasingly important place in the
national economy because the interest in traveling is constantly increasing. Moreover, to have
a positive and steadily growing tourism sector, it is important to have a good marketing
strategy with a strong country brand and excellent destination image. Os objectivos desta tese são analisar profundamente factores da imagem do destino que contribuem para a formação da imagem secundária e consequentemente para a formação da imagem primária. Após a análise dos factores da imagem secundária, os mesmos factores são utilizados com os mesmos métodos também na parte deste projecto relacionada com a imagem primária. No final, estas duas análises são comparadas e os resultados são apresentados. Os resultados deste projecto demonstram que após uma visita à Eslováquia, os turistas tendem a ter uma imagem muito mais positiva do país do que tinham anteriormente. Isto significa que a sua imagem secundária, que é formada antes da visita, é positivamente influenciada pela real visita à Eslováquia e pela imagem primária. Uma das formas de aumentar a competitividade do país e de apoiar o seu desenvolvimento é apostar no turismo que, como sector, ocupa um lugar cada vez mais importante na economia nacional porque o interesse em viajar tem crescido constantemente. Assim, para ter um crescimento positivo e estável no sector do turismo, é importante ter uma boa estratégia de marketing com uma marca de país forte e uma excelente imagem de destino. |
Degree: | Mestrado em Gestão de Empresas |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
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