Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/15499
Author(s): Aguiar, João Filipe Ferreira
Advisor: Pereira, Ruben
Date: 2017
Title: Maturity model of incident management
Reference: Aguiar, J. F. F. (2017). Maturity model of incident management [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/15499
Keywords: Tecnologia da informação
Gestão de sistemas de informação
Framework
Incident management
Maturity model
IT Framework
Overlapping
Frameworks
Gestão de incidências
Modelo de maturidade
Frameworks de TI
Sobreposição de Frameworks
Abstract: Over the last 25 years the concern of most organizations with Information Technology (IT) has been clearly exponential. In order to plan, organize, select, support and deliver IT services, it was necessary to implement IT frameworks. These frameworks are a set of the best practices to implement on IT service management. These frameworks are included in several processes of different areas of IT. This research work is focused very concretely on the Incident Management process. Once the organizations technical consulting services are available 24/7, an implementation of this process is crucial. Many of the IT frameworks contain similar processes. Many organizations, when trying to apply more than one framework, end up doing redundant work. Therefore, eliminating overlaps of activities becomes very useful for any process of IT frameworks. In this way, the process becomes simpler and less expensive for the organization. Given the need of the organizations evaluate the maturity of their incident management process and different organizations and different IT frameworks, was born the need for this research. This thesis proposes a Maturity Model for the incident management process that covers the main and most used IT frameworks.
Nos últimos 25 anos a preocupação da generalidade das empresas com as Tecnologias da Informação (TI) é claramente exponencial. De tal forma que, para conseguirem organizar, planear, selecionar, suportar e entregar os serviços de TI, foi necessário implementar frameworks de TI. Estas frameworks são um conjunto de boas práticas a implementar para gestão de serviços de TI. Nestas frameworks estão incluídos vários processos das diferentes áreas das TI. Este trabalho de investigação focou-se muito concretamente no processo de Gestão de Incidências. Sendo que a operacionalidade da generalidade dos serviços requerer disponibilidade de quase 24/7, a implementação deste processo é fulcral. Muitas das frameworks de TI contem processos similares. Muitas organizações, quando tentam aplicar mais que uma framework acabam por fazer trabalho redundante. Assim sendo, a eliminação de sobreposições das atividades torna-se bastante útil para qualquer processo das frameworks de IT. Desta forma o processo torna-se mais simples e menos dispendioso para a organização. Dada a necessidade das organizações de avaliarem a maturidade do seu processo de gestão de incidências e que diferentes organizações têm diferentes frameworks de TI, nasceu a necessidade deste trabalho de investigação. Esta tese propõe um Modelo de Maturidade para o processo de gestão de incidências que abranja as principais e mais utilizadas frameworks de TI.
Degree: Mestrado em Informática e Gestão
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_joao_ferreira_aguiar.pdf2,18 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.