Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/15498
Full metadata record
acessibilidade
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAntonio, Nelson-
dc.contributor.advisorChen, Hong-
dc.contributor.authorCAO, Feng-
dc.date.accessioned2018-04-04T14:34:28Z-
dc.date.available2018-04-04T14:34:28Z-
dc.date.issued2017-
dc.date.submitted2017-06-
dc.identifier.citationCAO, Feng - Business model transformation of traditional newspaper industry to OMNI MEDIA [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2017. Tese de doutoramento. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/15498>.por
dc.identifier.isbn978-989-8905-47-5-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/15498-
dc.descriptionJEL Classification: M1por
dc.description.abstractThe fast development of the information technologies, particularly, the mobile internet, has made a great shock in the traditional newspaper industry. The study of the transformation process of the traditional newspaper industry, for its survival is of great importance. This research tries to understand the mechanisms of change and action during the process of transition from the traditional industry to the omni media. We start by doing the literature review about concepts, such as: omni media, information resources, competitive advantage. We also researched literature related to business models and organizational resources. In this research, we adopted the quantitative method. Based on the literature review we build a questionnaire. We sent the questionnaire to people that works in the industry. We intend to understand the process of transition from traditional industry to the omni media. The innovation of the thesis consists in the fact that is one of the first studies about the problems that affect the traditional newspaper industry and how the transition from the traditional industry to the omni media was done in one of the biggest Chinese newspaper.por
dc.description.abstractO rápido desenvolvimento das tecnologias de informação, em particular da internet móvel, provocou um grande choque da indústria tradicional dos jornais. O estudo do processo de transformação da indústria tradicional dos jornais com vista à sua sobrevivência é de capital importância. Com esta pesquisa tentamos compreender os mecanismos de mudança e ação durante o processo de transição da indústria tradicional para a mídia onipresente. Começamos por proceder á revisão de literatura sobre os seguintes temas; mídia onipresente, recursos de informação, vantagem competitiva. Investigamos também a literatura relacionada com modelos de negócio e recursos organizacionais. Nesta pesquisa adotamos o método quantitativo. Com base na revisão de literatura construímos um questionário que enviamos a pessoas que trabalham na indústria para percebermos o processo de transição da indústria tradicional dos jornais para a mídia onipresente. A inovação desta tese reside no fato de ser um dos primeiros estudos sobre os problemas que afetam a indústria tradicional dos jornais e o modo como a transição da indústria tradicional para a mídia onipresente foi efetuada num dos grandes jornais Chinesespor
dc.language.isoengpor
dc.rightsopenAccesspor
dc.subjectGestão estratégicapor
dc.subjectGestão da mudançapor
dc.subjectModelos de negóciopor
dc.subjectEmpresa jornalísticapor
dc.subjectChinapor
dc.subjectOmni Mediapor
dc.subjectTransition strategiespor
dc.subjectBusiness modelpor
dc.subjectMídia onipresentepor
dc.subjectEstratégias de transiçãopor
dc.subjectModelos de negóciopor
dc.titleBusiness model transformation of traditional newspaper industry to OMNI MEDIApor
dc.typedoctoralThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid101561881por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociaispor
thesis.degree.nameDoutoramento em Gestão Empresarial Aplicadapor
Appears in Collections:T&D-TD - Teses de doutoramento

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
CAO Feng.pdf1.25 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.