Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/15498
Author(s): CAO, Feng
Advisor: Antonio, Nelson
Chen, Hong
Date: 2017
Title: Business model transformation of traditional newspaper industry to OMNI MEDIA
Reference: CAO, Feng - Business model transformation of traditional newspaper industry to OMNI MEDIA [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2017. Tese de doutoramento. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/15498>.
ISBN: 978-989-8905-47-5
Keywords: Gestão estratégica
Gestão da mudança
Modelos de negócio
Empresa jornalística
China
Omni Media
Transition strategies
Business model
Mídia onipresente
Estratégias de transição
Modelos de negócio
Abstract: The fast development of the information technologies, particularly, the mobile internet, has made a great shock in the traditional newspaper industry. The study of the transformation process of the traditional newspaper industry, for its survival is of great importance. This research tries to understand the mechanisms of change and action during the process of transition from the traditional industry to the omni media. We start by doing the literature review about concepts, such as: omni media, information resources, competitive advantage. We also researched literature related to business models and organizational resources. In this research, we adopted the quantitative method. Based on the literature review we build a questionnaire. We sent the questionnaire to people that works in the industry. We intend to understand the process of transition from traditional industry to the omni media. The innovation of the thesis consists in the fact that is one of the first studies about the problems that affect the traditional newspaper industry and how the transition from the traditional industry to the omni media was done in one of the biggest Chinese newspaper.
O rápido desenvolvimento das tecnologias de informação, em particular da internet móvel, provocou um grande choque da indústria tradicional dos jornais. O estudo do processo de transformação da indústria tradicional dos jornais com vista à sua sobrevivência é de capital importância. Com esta pesquisa tentamos compreender os mecanismos de mudança e ação durante o processo de transição da indústria tradicional para a mídia onipresente. Começamos por proceder á revisão de literatura sobre os seguintes temas; mídia onipresente, recursos de informação, vantagem competitiva. Investigamos também a literatura relacionada com modelos de negócio e recursos organizacionais. Nesta pesquisa adotamos o método quantitativo. Com base na revisão de literatura construímos um questionário que enviamos a pessoas que trabalham na indústria para percebermos o processo de transição da indústria tradicional dos jornais para a mídia onipresente. A inovação desta tese reside no fato de ser um dos primeiros estudos sobre os problemas que afetam a indústria tradicional dos jornais e o modo como a transição da indústria tradicional para a mídia onipresente foi efetuada num dos grandes jornais Chineses
Degree: Doutoramento em Gestão Empresarial Aplicada
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-TD - Teses de doutoramento

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