Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/15185
Author(s): Araújo, Hugo Miguel Costa Fornelos de
Advisor: Costa, Carlos J.
Aparício, Manuela
Date: 15-Dec-2017
Title: Modelo de Competitive Intelligence
Reference: ARAÚJO, Hugo Miguel Costa Fornelos de - Modelo de Competitive Intelligence [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, A2017. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/15185>.
Keywords: Gestão da informação
Inteligência empresarial
Análise de dados
Ferramentas computacionais
Processo tecnológico
Vantagem competitiva -- ISCTE-IUL
Competitive intelligence
Process model
Tools
Intelligence
Abstract: Nos dias que correm, a informação que está disponível online faz toda a diferença no mundo empresarial, e quanto mais monitorizada estiver essa informação por parte das organizações melhor o nível de competitividade no mercado. A implementação de um processo de Competitive Intelligence permite que as empresas analisem em tempo útil, por vezes em tempo real, o impacto da própria organização e da concorrência na Web. Esta dissertação foca-se na proposta de um modelo de Competitive Intelligence e na forma como este deve ser utilizado para a melhoria da competitividade organizacional. Com base noutros modelos e com base em algumas ferramentas de Competitive Intelligence é aqui apresentado um modelo dividido nas várias fases do processo e que inclui as ferramentas/técnicas que poderão ser utilizadas em cada uma das fases.
Nowadays the information that is available online can be a game changer in the business world, and if the organizations can access that information and get conclusions from it, that leads to very good results in terms of business. The process of Competitive Intelligence can get exactly that to a company, which is giving them the opportunity to understand, almost immediately, what is the impact of the company and its behaviour, and its competitors on the web. This thesis focuses on the development and the study of a Competitive Intelligence Process Model and how this model should be used to improve the organizations and companies results. Based on other models and in Competitive Intelligence Tools and it is going to be presented a model divided by all the phases of the process in which are included the tools and techniques that someone can use in each one of the process phases.
Degree: Mestrado em Informática e Gestão
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dissertação de Mestrado - Competitive Intelligence - Hugo Araújo.pdf2,27 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.