Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/15185
Author(s): | Araújo, Hugo Miguel Costa Fornelos de |
Advisor: | Costa, Carlos J. Aparício, Manuela |
Date: | 15-Dec-2017 |
Title: | Modelo de Competitive Intelligence |
Reference: | ARAÚJO, Hugo Miguel Costa Fornelos de - Modelo de Competitive Intelligence [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, A2017. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/15185>. |
Keywords: | Gestão da informação Inteligência empresarial Análise de dados Ferramentas computacionais Processo tecnológico Vantagem competitiva -- ISCTE-IUL Competitive intelligence Process model Tools Intelligence |
Abstract: | Nos dias que correm, a informação que está disponível online faz toda a diferença no mundo
empresarial, e quanto mais monitorizada estiver essa informação por parte das organizações
melhor o nível de competitividade no mercado. A implementação de um processo de Competitive
Intelligence permite que as empresas analisem em tempo útil, por vezes em tempo real, o
impacto da própria organização e da concorrência na Web. Esta dissertação foca-se na proposta
de um modelo de Competitive Intelligence e na forma como este deve ser utilizado para a
melhoria da competitividade organizacional. Com base noutros modelos e com base em algumas
ferramentas de Competitive Intelligence é aqui apresentado um modelo dividido nas várias fases
do processo e que inclui as ferramentas/técnicas que poderão ser utilizadas em cada uma das
fases. Nowadays the information that is available online can be a game changer in the business world, and if the organizations can access that information and get conclusions from it, that leads to very good results in terms of business. The process of Competitive Intelligence can get exactly that to a company, which is giving them the opportunity to understand, almost immediately, what is the impact of the company and its behaviour, and its competitors on the web. This thesis focuses on the development and the study of a Competitive Intelligence Process Model and how this model should be used to improve the organizations and companies results. Based on other models and in Competitive Intelligence Tools and it is going to be presented a model divided by all the phases of the process in which are included the tools and techniques that someone can use in each one of the process phases. |
Degree: | Mestrado em Informática e Gestão |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Dissertação de Mestrado - Competitive Intelligence - Hugo Araújo.pdf | 2,27 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.