Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/1484
Author(s): | Coelho, Ana Rita |
Date: | 2009 |
Title: | Experiências de visita a um centro de ciência: o caso do público não-escolar do Pavilhão do Conhecimento - Ciência Viva |
Collection title and number: | CIES e-Working Paper Nº 70/2009 |
ISSN: | 1647-0893 |
Keywords: | Cultura científica Centro de ciência Público não-escolar Experiência de visita Scientific culture Science center Non-formal public Visiting experience |
Abstract: | Os centros de ciência, criados no âmbito do Programa Ciência Viva, constituem-se como um dos novos contextos de divulgação de ciência e de promoção da cultura científica. Como contributo para um conhecimento mais aprofundado dos públicos destes museus interactivos de ciência e tecnologia e do seu relacionamento com estes espaços, foi desenvolvida uma pesquisa de carácter qualitativo, centrada no público não-escolar do pólo dinamizador da rede de centros Ciência Viva - o Pavilhão do Conhecimento. O objectivo principal desta pesquisa, que contemplou entrevistas a visitantes, foi identificar e interpretar diferentes experiências e estilos de visita entre o público não-escolar. Procurou-se perceber de que forma o contexto da visita, mas também outros factores relacionados com as trajectórias biográficas, influenciam essas experiências. O presente working paper apresenta os principais resultados e conclusões da investigação. Science centers, created within the framework of the Ciência Viva programme, constitute one of the new ways of expanding science to a wider public and of scientific culture promotion. In contribution to a more detailed knowledge of these interactive science and technology museums’ public and their relationship with these spaces, a qualitative research has been developed, focusing on the non-formal public of the main center of the Ciência Viva network – the Pavilion of Knowledge. The main focus of this research, which included several interviews to visitors, was to identify and interpret different experiences and visiting styles among the non-formal public. The goal was to understand in which way the context of the visit, as well as other factors related to their biographic trajectories, influences those experiences. The current working paper presents the main results and conclusions of the research. |
Peerreviewed: | Sim |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | CIES-WP - Working papers |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
CIES-WP70_Coelho.pdf | 396,5 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.