Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/14160
Author(s): Caramujo, Cláudia Maria Matias
Advisor: Rosa, Álvaro Augusto da
Date: 26-May-2017
Title: Music streaming market in Portugal: the introduction of a new music streaming service
Reference: CARAMUJO, Cláudia Maria Matias - Music streaming market in Portugal: the introduction of a new music streaming service [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2017. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/14160>.
Keywords: Music Industry
Streaming Platforms
Market Entrance
Portuguese Music Consumer
Gestão de marketing
Mercado da música
Preferência do consumidor
Estratégias de marketing
Abstract: Este projeto de mestrado é um projeto que procura estudar a viabilidade de um novo serviço inovador de música streaming em Portugal. Com vista a dar uma resposta adequada, foi feito um estudo generalizado do mercado, no qual foram aprofundados os avanços tecnológicos do setor, como funcionam os negócios de plataformas online, identificadas as necessidades do mercado e do potencial consumidor. Este estudo deu uma noção geral do mercado, que não foi, no entanto, suficiente para perceber se os consumidores potenciais realmente precisam de uma nova plataforma de música streaming. Para colmatar isto, foi feito um questionário, que foi distribuído pela população Portuguesa, de modo a recolher os seus hábitos de consumo de música online e avaliar se as suas necessidades, enquanto consumidores de música streaming, estão a ser suprimidas. A conclusão é de que existe uma discrepância entre as plataformas de música streaming existentes no mercado Português e as necessidades da população. Isto representa uma oportunidade. Com base nisto, definida uma estratégia de marketing e foi quantificado o investimento necessário, bem como o retorno financeiro, de um novo serviço de música streaming.
This is a project, conducted within the scope of the Management Master program, that aims to evaluate the viability of a new music streaming service introduction in the Portuguese market. In order to give an adequate response, a general study of the market was carried out, the technological advances of the sector and how the online platform business operates were exploited. A market characterization was also made and it was identified who the potential consumer is. This study gave a general notion of the market. However, it was not sufficient to realize if potential consumers indeed need a new music streaming platform. To fill this gap, it was conducted a survey among the Portuguese population. The aim was to collect their habits of music streaming consumption and evaluate if their needs are being answered. With this project it was possible to conclude that there is a discrepancy between the music streaming platforms existing in the Portuguese market and the needs of its population. This represents an opportunity. Therefore, a marketing plan was defined and the necessary investment was quantified, as well as the financial return, of the introduction of a new streaming music service.
Degree: Mestrado em Gestão
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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