Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/14157
Author(s): Tzin, Netta
Advisor: Aguzzoli, Roberta
Date: 20-Dec-2016
Title: The artists startup studio: an integrated new business model for a new company integrating entrepreneurs and artists
Reference: TZIN, Netta - The artists startup studio: an integrated new business model for a new company integrating entrepreneurs and artists [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2016. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/14157>.
Keywords: Gestão internacional
Start-up
Modelos de negócio
Estratégias de marca
Empreendedorismo
Estratégias de marketing
Artista
Abstract: This thesis proposes an integrated business model designed for a new company, set to facilitate artists who are creative entrepreneurs. The model proposes integration between different business practices, including new product development, multiple startup development simultaneously and communication and strategy services for brands; all practices integrate in the development and execution processes the artists who are creative entrepreneurs. The company proposes an innovative and integrated approach, combining few segments deriving from different business models in order to match the needs of the creative entrepreneurs to thrive in the business world on the one hand, and of the cultural and creative industries on the other, including: The unique set of characteristics of the creative entrepreneur, what defines a artist as a creative entrepreneur; what are the needs of the creative entrepreneur in order to thrive in the business world and manage to develop their ideas into a business; The methodology of idea developed into product, as a properly defined method which will reduce to minimum the risks and range of mistakes in the product development is a key factor for the financial success of a company; The emerging model of the startup studio is adjusted to fit a multiple development of internal ideas into startups by an experienced team of professionals; a model which reduces the risk factors of inexperienced entrepreneurs; and enlarges the success rates as company focuses simultaneously on more than one project, by which multiplying the rates for exit. Shift in trends in the cultural and creative industries opening more and more business opportunities for artists to express their skills and talents. Implementation of solutions for growing brands needs in aspects of communication of brand values and marketing strategies, which turn to concepts applied by artistic approaches.
Esta dissertação propõe um modelo empresarial integrado, concebido para uma startup, facilitando artistas empreendedores criativos. Propõe a integração entre diferentes práticas de negócios, incluindo o desenvolvimento do novo produto, desenvolvimento simultâneo de múltiplas startups e comunicação e estratégia para marcas; integrando artistas empreendedores criativos no desenvolvimento e processos de execução. A empresa propõe uma abordagem inovadora, combinando alguns segmentos provenientes de diferentes modelos de negócio, a fim de corresponder às necessidades dos empreendedores criativos de forma a prosperarem tanto no mundo empresarial como nas indústrias culturais e criativas, incluindo: O conjunto de características únicas do empreendedor criativo, o que define um artista como empreendedor criativo; quais as suas necessidades a fim de prosperar no mundo empresarial desenvolvendo as suas ideias e transformando-as num negócio; A metodologia da ideia desenvolvida ao produto definido, reduzindo ao mínimo os riscos e erros no desenvolvimento do produto como um factor chave ao sucesso financeiro da empresa; O modelo emergente da startup studio estrutura-se de forma a ajustar-se ao desenvolvimento múltiplo de ideias internas em startups, com uma equipa de profissionais experiente; o que reduz os factores de risco a empresários inexperientes; e amplia as taxas de sucesso, concentrando-se simultaneamente em mais de um projecto, ao qual são multiplicadas as taxas de saída. Mudança das tendências culturais e criativas abrindo por outro lado mais oportunidades empresariais aos artistas. A necessidade de implementar soluções relativamente à comunicação de valores e estratégias de marketing, transformando-as em conceitos aplicados através de abordagens artísticas.
Degree: Mestrado em Gestão Internacional
Peerreviewed: yes
Access type: Restricted Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
The Artists Startup Studio.pdf
  Restricted Access
3,34 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.