Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/14044
Author(s): | Soares, Mafalda de Morais Barros Sampaio |
Advisor: | Fernandes, Manuel Ribas |
Date: | 2016 |
Title: | E-commerce com site de conteúdo original sobre maquilhagem e dicas de beleza |
Reference: | SOARES, Mafalda de Morais Barros Sampaio - E-commerce com site de conteúdo original sobre maquilhagem e dicas de beleza [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2016. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/14044>. |
Keywords: | Marketing Internet Comércio eletrónico Plano de negócio Indústria cosmética Blogs Trabalho de projeto Social Media Bloggers Youtubers Maquilhagem Beleza Business plan E-commerce Social media Make-up Beauty |
Abstract: | Este projecto tem como objectivo a elaboração de um plano de negócio para a criação de um
site de comércio electrónico para a venda de maquilhagem e outros produtos de beleza, sendo
que a diferenciação assentará na componente social oferecida.
A escolha na estrutura da tese recaiu sobre um plano de negócio de forma a apresentar uma
solução inovadora para um problema concreto, identificado pela autora.
Neste sentido, a autora propõe-se a apresentar uma solução viável, seguindo as etapas e
metodologias indicadas na estrutura do plano de negócio, apresentando a área do comércio
electrónico, as suas características e especificidades, exibindo a componente de social media e
demonstrando o potencial do mercado em questão. The main objective of this project is to present a business plan for e-commerce make-up (and other beauty products) creation. The differentiation will reside in the social component offered by this platform. Regarding the structural choice of this project thesis, a business plan was chosen with the intent to provide an innovative solution to a concrete problem, identified by the autor. In this sense, the author purposes to present a viable solution, following the steps and methods indicated in the business plan structure. Moreover, e-commerce’s characteristics and particularities will be exposed thus displaying the component of social media and the potential of the market in question. |
Degree: | Mestrado em Marketing |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Tese 03-12-2016 - FINAL.pdf | 6,33 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.