Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/13857
Author(s): Martins, Rui Pedro Rio Torto Ramos
Advisor: Loureiro, andra M.C.
Date: 2016
Title: Foodservice tendencies in 2015 and 2016 and the impact of lifestyle and social media
Reference: MARTINS, Rui Pedro Rio Torto Ramos - Foodservice tendencies in 2015 and 2016 and the impact of lifestyle and social media [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2016. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/13857>.
Keywords: Estratégias de marketing
Indústria alimentar
Estilo de vida
Motivação do consumidor
Tecnologia digital
Web 2.0
Foodservice tendencies
Lifestyle
Social media
Consumer motivation
Tendências na alimentação
Social media
Motivações de consumidores
Abstract: Food and catering are an ever-changing industry that influences the lives of millions of people in the world. The products and services provided by this business are constantly adapting to the influencing variables that are on-growing. Additionally, we are now in a world where consumers create the tendencies and are incredibly vocal on what they want and do not want. The changes in lifestyle that the population is facing are numerous. People are seeking products that may adapt to their own personalised life. In the foodservice area, restaurants are obliged to adapt to different variables, such as specific diets and trendy new tastes, while keeping their own characteristics. In addition, the appearance of numerous social media platforms has changed this industry completely. Restaurants have to focus on the new technology-savvy generations and the free, but difficult to control, marketing that comes with them. This project will seek to understand the impact that the lifestyle changes from the last years and the Web 2.0 had in this area. Who creates the tendencies? Why and how are restaurants and food distributers adapting to the new needs of the market? In order to answer these questions, the 2015 and 2016 tendencies for the foodservice area will be analysed followed by the reasons behind them
A indústria da alimentação é uma que está em constante alteração e que influencia a vida de milhões de pessoas por todo o mundo. Os produtos e serviços prestados por este comércio estão em constante adaptação com variáveis de influências, que permanecem em crescimento. Adicionalmente, vivemos agora num mundo em que são os consumidores quem criam as tendências e estes são incrivelmente vocais, relativamente ao que querem e ao que não querem. As alterações que a população está a sofrer no seu estilo de vida são numerosas. As pessoas estão à procura de produtos que se possam adaptar à sua vida já personalizada. Na área da alimentação, os restaurantes são obrigados a adaptarem-se a diferentes variáveis, como dietas específicas e gostos em voga, enquanto mantém as suas próprias características. Em soma, o aparecimento de numerosas plataformas de Social Media mudou completamente a indústria. Os restaurantes tem de se focar nas gerações peritas em tecnologias e no marketing gratuito, mas de difícil controlo, que vem com elas. Este projecto vai procurar compreender o impacto que as alterações no estilo de vida dos últimos anos e da Web 2.0 tiveram nesta área. Quem cria as tendências? Como e porque é que os restaurantes e os distribuidores de comida estão a adaptar-se às diferentes necessidades do mercado? De forma a responder a estas questões, as tendências dos anos 2015 e 2016 na área da alimentação vão ser analisados, seguidas das razões por trás delas.
Degree: Mestrado em Marketing
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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Food Tendencies for 2015 and 2016 and the Impact of Lifestyle and Social Media.pdf1 MBAdobe PDFView/Open


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