Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/13697
Author(s): Mendonça, Sérgio Lobo
Advisor: Ferreira, Rui
Date: 14-Dec-2016
Title: Business plan: the case of a self-sustained solar cherger structure for personal electronic devices
Reference: MENDONÇA, Sérgio Lobo - Business plan: the case of a self-sustained solar cherger structure for personal electronic devices [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2016. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/13697>.
Keywords: Business plan
Innovative product
Outdoor advertising
Smartphones
Gestão da inovação
Telemóvel
Lançamento de produto
Publicidade
Outdoors
Portugal
Abstract: Society is increasingly dependent on the use of mobile electronic devices, including smartphones, which have an increasing impact on the personal and professional life of each individual. However, their autonomy, namely the battery life, has not followed the industry developments that, combined with a more intensive use of the devices, leads to greater charging requirements. At the same time, the charging solutions in outdoor environments are practically non-existent, inefficient or underutilized. There has been also a major concern of businesses in the proximity to its stakeholders, conveying a more environmentally friendly and responsible image while opting for customized marketing strategies targeted to their consumers. The development of this business plan aims to assess the economic and financial feasibility and the market deployment of an innovative product that intends to revolutionize the mobile devices charging habits in a mobility context. The product is a solar charging structure with the capacity to charge up to 20 devices simultaneously, using photovoltaic solar energy and allowing the integration of outdoor advertising in its structure. Portugal, due to its geographical and climatic conditions as well as to the dynamic and mobile way of life of its population, is an ideal country for the implementation of this product. It offers a wide range of target outdoor markets, allowing closer relationship between brands and consumers and bridging the need for charging by the mobile users.
A sociedade é cada vez mais dependente da utilização de dispositivos electrónicos móveis, nomeadamente os smartphones, com um crescente impacto na vida pessoal e profissional de cada um. No entanto, a sua autonomia, designadamente a duração das baterias, não tem acompanhado a evolução verificada na indústria o que, aliado a uma utilização cada vez mais intensiva dos dispositivos, conduz a maiores necessidades de carregamento, sendo praticamente inexistentes, ineficientes ou pouco utilizadas as soluções de carregamento ao ar livre. Adicionalmente, tem-se assistido a uma maior preocupação das empresas na proximidade aos seus stakeholders, transmitindo uma imagem mais ecológica e responsável, ao mesmo tempo que optam por estratégias de marketing personalizadas dirigidas aos seus consumidores. A elaboração deste plano de negócios tem como objetivo, avaliar a viabilidade económica-financeira e a forma de implementação e comercialização de um produto inovador que visa revolucionar os hábitos de carregamento de dispositivos móveis, num contexto de mobilidade. O produto a comercializar consiste numa torre de carregamento solar com a capacidade de efetuar cargas completas de até 20 equipamentos em simultâneo, utilizando energia solar fotovoltaica e permitindo a integração de publicidade ao ar livre na sua estrutura. Portugal, devido às suas condições geográficas, climatéricas e ao modo de vida dinâmico e móvel da sua população, é um país ideal para a implementação deste produto, oferecendo uma enorme variedade de mercados alvo ao ar livre, o que permite estreitar a relação entre marcas e consumidores, colmatando as necessidades de carregamento dos utilizadores de dispositivos móveis.
Degree: Mestrado em Gestão de Empresas
Peerreviewed: yes
Access type: Restricted Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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