Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/12804
acessibilidade
Title: O papel das marcas nas dinâmicas sociais online: análise da presença das marcas concorrentes Pepsi e Coca-Cola, no facebook em Portugal
Authors: Mariano, Ana Filipa Costa
Orientador: Farinha, Isabel Maria Bernardo Pereira
Silva, Rita Maria Espanha Pires Chaves Torrado da
Keywords: Comunicação
Marca
Rede social
Comunidade
Dinâmica social
Análise comparativa
Brands on facebook
Brand online communities
Coca-Cola on facebook
Pepsi on facebook
Issue Date: 2016
Citation: MARIANO, Ana Filipa Costa - O papel das marcas nas dinâmicas sociais online: análise da presença das marcas concorrentes Pepsi e Coca-Cola, no facebook em Portugal [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2016. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/12804>.
Abstract: presente dissertação pretende analisar a presença das marcas de grande consumo na rede social Facebook em Portugal, tendo por base o case study das marcas concorrentes Pepsi e Coca-Cola enquanto representantes do setor. A presença de marcas nas redes sociais é um tema atual, que levanta questões quanto à sua relevância e aceitação pelos utilizadores. Esta investigação permite-nos perceber a forma como os consumidores vêm esta situação, assim como, compreender quais as motivações que os levam a seguir marcas no Facebook. Da perspetiva dos gestores de comunidades e marketeers fornece conclusões relativamente à tipologia de conteúdo suscetível de criar maior interação com os targets.
This thesis aims to analyze the presence of mass consumer brands on Facebook in Portugal. It is based on the case study of the competitors Pepsi and Coca-Cola as industry representatives. The presence of brands on social networks is a current issue that raises questions regarding its relevance and acceptance by users. This research allow us to understand how consumers accept this issue as well as understand what the motivations that lead them to follow brands on Facebook. From the perspective of community managers and marketeers, it provide conclusions regarding content necessary to create greater interaction and engagement with the targets.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/12804
Thesis identifier: 201460327
Designation: Mestrado em Comunicação, Cultura e Tecnologias da Informação
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Dissertação_Errata.pdf1.73 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.