Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/11676
Author(s): Gouveia, Joana Isabel Gonçalves
Advisor: Falcão, Pedro Fontes
Date: 2015
Title: Business plan: Homestel Lisbon Boutique Hostel
Reference: Gouveia, J. I. G. (2015). Business plan: Homestel Lisbon Boutique Hostel [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/11676
Keywords: Plano de negócio -- Business plan
Hostel
Flashpacker
Backpacking
International tourism
Turismo internacional
Abstract: Over the last few years Lisbon has been collecting numerous tourism awards, being recognized as one of the top destination cities. The present project aims to identify the feasibility of developing an accommodation establishment targeting flashpackers visiting Lisbon. For this purpose, public information available was collected from public data bases and data provided by market players and third party suppliers was analysed in order to understand Lisbon as a flashpacking tourism destination as well as how to develop a business plan and evaluate the implementation of an accommodation service establishment. After defining the business concept and strategy, all the required steps towards the Homestel implementation were performed in order to be possible to evaluate the business feasibility. Once all steps concluded, an economic and financial analysis was performed from which it was possible to conclude Homestel Project’s viability.
Ao longo dos últimos anos, a cidade de Lisboa tem colecionado inúmeros prémios na área do turismo, tendo sido até reconhecida como um dos principais destinos turísticos. O aparecimento de novos estabelecimentos de alojamento local, reconhecidos com diversos prémios internacionais, tem também atraído alguma atenção para Lisboa enquanto destino turístico. O projeto ora apresentado tem como principal objetivo analisar a viabilidade do desenvolvimento de uma unidade turística de alojamento local direcionado para o segmento Flashpacking em Lisboa. Neste contexto, foi recolhida informação pública disponível em bases de dados públicas, assim como informação disponibilizada pelos principais players e fornecedores contactados. A informação foi posteriormente analisada no sentido de perceber as potencialidades da cidade de Lisboa enquanto destino turístico do segmento de mercado flashpaking e por conseguinte perceber como construir um plano de negócio sustentável para a implementação da ideia de negócio desenvolvida. Após a definição do conceito de negócio e da estratégia, foram definidas todas as atividades necessárias à implementação do Homestel no sentido de avaliar a viabilidade do investimento. Uma vez concluídas todas as fases do projeto, foi realizada a análise económica e financeira através da qual foi possível concluir pela viabilidade do projeto de investimento.
Degree: Mestrado em Gestão de Empresas
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_joana_goncalves_gouveia.pdf2,23 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.