Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/11554
Author(s): Canha, Nuno Miguel Lira
Advisor: Mota, António Sarmento Gomes
Date: 2015
Title: Business plan of a three-star hotel in the city of Lisbon “Lisbon Journey hotel”
Reference: CANHA, Nuno Miguel Lira - Business plan of a three-star hotel in the city of Lisbon “Lisbon Journey hotel” [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2015. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/11554>.
Keywords: Hospitality
Business plan
Strategy
Cost efficiency
Hotelaria
Plano de negócios
Estratégia
Eficiência nos custos
Abstract: Tourism has become one of the most significant industries in the whole world, being in continuous change, either due the appearance of new types of offer, but also due the changes on the demand side, both influenced by the globalization and the internet, which increased the number of tourist and changed their motivations and behaviors. This way, and in order to compete and grow in this industry, it is crucial to define a suitable strategy. This applied project is based on the creation of a centrally located three-star hotel in the city of Lisbon – Lisbon Journey Hotel – through the rehabilitation of an existing building in Avenida da Liberdade. The main goal of the hotel is to offer a good Bed & Breakfast service at a very competitive price, aiming, primarily, to reach people who travel for professional reasons, but also the city-breakers. Regarding to Food and Beverage services, the Hotel will not have any Bar or Restaurant available. A competitive pricing will be based on a strategy of cost leadership through the optimization of operations and processes. The business plan presents firstly an environmental and market analysis, highlighting Lisbon’s current hospitality industry and competition. After that, it defines the Hotel’s target and positioning, as well as the strategy to pursue. Finally, it identifies the resources and investments required to implement and exploit the Hotel, followed by an economic and financial analysis that evaluate and support the project.
O turismo tornou-se num dos setores de atividade mais importantes de todo o mundo, estando em constante mudança, quer pelo aparecimento de novos tipos de oferta, mas também pelas mudanças verificadas ao nível da procura. Ambas as vertentes são influenciadas pela globalização e pela utilização da internet, que têm conduzido a um aumento do número de turistas e a uma mudança nas suas motivações e comportamentos. Desta forma, para competir e crescer nesta indústria é fundamental definir uma estratégia adequada. O projeto aplicado baseia-se na criação de um hotel de três estrelas, localizado no centro da cidade de Lisboa – Lisbon Journey Hotel – através da reabilitação de um prédio existente na Avenida da Liberdade. O objetivo do hotel é prestar um bom serviço de Aposento e Pequeno-almoço a um preço bastante competitivo, visando alcançar, primeiramente, turistas que viajam por motivos profissionais, mas também os citybreakers. Relativamente ao serviço de Alimentação e Bebidas, o Hotel não contará nem com Bar nem com Restaurante. A competitividade pelo preço será baseada numa estratégia de liderança nos custos, através da otimização das operações e processos. O plano de negócios apresenta, primeiramente, uma análise do meio ambiente e do mercado, focando o setor hoteleiro e a concorrência atual de Lisboa. É também definido o público-alvo e o posicionamento do hotel, tal como a estratégia a seguir. Por fim, são identificados os recursos e os investimentos necessários à implementação e exploração do hotel, seguidos por uma análise económica e financeira, que avalia e suporta o projeto.
Degree: Mestrado em Gestão de Empresas
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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