Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/11524
Author(s): Bento, Miguel Gonçalo Nunes
Advisor: Brochado, Ana Oliveira
Date: 2015
Title: Marketing plan for a new brand of leather cases for smartphones and tablets
Reference: BENTO, Miguel Gonçalo Nunes - Marketing plan for a new brand of leather cases for smartphones and tablets [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2015. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/11524>.
Keywords: Marketing plan
Portuguese products
Leather
Smartphones and tablets
Plano de marketing
Produtos portugueses
Peles
Abstract: This Master thesis develops a marketing plan for a brand that will be created to enter the market of the cases, purses and wallets for Smartphones and Tablets. The new brand will be created under an existing brand called Biocouro, Lda, this brand is deeply inside the market of the leather trading. Their products are exported to manufacturers of leather goods — mainly shoes — all over the world. The company saw an opportunity when it realized that some of their most fashionable leathers aren’t being used in large quantities. I, alongside with Biocouro, realized that these products could be used to produce cases, purses and wallets for Smartphones and Tablets. The type of leathers from Biocouro allow to create an audacious and bold portfolio of products and with Biocouro history and network in this industry, they could be produced at a relatively low cost. The idea of creating a new brand came up as the most viable option to put these products on the market. The current marketing plan will help creating and shaping the details needed for the new brand go-to-market. A strategic and operational plan will be created which will be underpinned primarily by a literature review and a set of collected data.
Esta tese de mestrado visa desenvolver um plano de marketing para uma marca que será criada para entrar no mercado de capas, bolsas e carteiras para Smartphones e Tablets. A nova marca será criada sob uma marca já existente chamada Biocouro, Lda. Esta marca está há muito inserida no comércio de peles. Os produtos da Biocouro são exportados para fabricantes de produtos em pele — maioritariamente sapatos — em todo o mundo. A empresa viu uma oportunidade quando percebeu que alguns dos seus produtos mais modernos e arrojados não são usados em larga escala. Eu e a Biocouro percebemos que estes produtos poderiam ser usados para produzir capas, bolsas e carteiras para Smartphones e Tablets. O tipo de peles que fazem parte do portfolio da Biocouro permite criar um portfolio de produtos bastante moderno e arrojado, e com a historia e as ligações da empresa ao mercado estes poderiam ser produzidos a um custo relativamente baixo. A ideia de criar uma nova marca foi a opção encontrada mais viável para colocar estes produtos no mercado. O corrente marketing plan irá ajudar a criar e a moldar os detalhes necessários para o go-to-market da marca. Um plano estratégico e operacional será criado e sustentado maioritariamente por uma revisão de literatura e por uma recolha de dados.
Degree: Mestrado em Marketing
Peerreviewed: yes
Access type: Restricted Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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