Skip navigation
User training | Reference and search service

Library catalog

EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/11495
acessibilidade
Title: The role of the record label in the digital age
Authors: Berg, Frederik Alexander van den
Orientador: Loureiro, Sandra M.C.
Keywords: Music business
Media industry
Marketing
DIY
DTF
Record labels
Engagement
Relationship marketing
Negócio da música
Industria de comunicação
Engajamento
Marketing relacional
Issue Date: 2015
Citation: BERG, Frederik Alexander van den - The role of the record label in the digital age [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2015. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/11495>.
Abstract: This study explores the role of the record label in the digital age by deconstructing the traditional roles, evaluating the theory of artist empowerment through technology, and by analyzing qualitative data from credible industry representatives. The study aims to specifically address whether a modern musician can create a sustainable career without the support of a label. The empirical data clearly identifies marketing as an area with which musicians need support, and for which a musician would need a label. Further results show that the DIY or DTF model is achievable and sustainable, but it depends on whether the artist has an engaged fanbase, as well as the entrepreneurial attitude and business skills of the artist.
Este estudo explora o papel da gravadora na era digital por desconstruir os papéis tradicionais, avaliando a teoria da capacitação do artista através da tecnologia e da análise de dados qualitativos de representantes da indústria credíveis. O estudo visa abordar especificamente se atualmente um músico pode criar uma carreira sustentável sem o apoio de um label discográfico. Os dados empíricos identificam claramente o marketing como uma área que os músicos precisam de apoio e para o qual um músico precisaria de um label. Outros resultados mostram que o modelo DIY ou DTF é viável e sustentável, mas tal depende se o artista tem uma base de fãs ativos, bem como a atitude de negócios e habilidades empreendedoras do artista.
Description: JEL Classification System: M-30 General M-31 Marketing
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/11495
Thesis identifier: 201200430
Designation: Mestrado em Marketing
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Thesis-Final_Frederik-van-den-Berg_2015-09-30.pdf2.04 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.