Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/11422
Author(s): Wiegers, Nina Silvia
Advisor: Brochado, Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira
Date: 2015
Title: Kreative acts of strategy (kaos): a business plan for a new type of small consultancy
Reference: WIEGERS, Nina Silvia - Kreative acts of strategy (kaos): a business plan for a new type of small consultancy [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2015. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/11422>.
Keywords: Branding
Entrepreneurship
Cultural economics
Economic sociology
Economic anthropology
Cultural traits
Abstract: The proposed business is designed as a small Creative Brand Consulting and Collaborative Innovation firm that caters to Small-to-Medium sized (SME) consumer goods/services producing enterprises. It derives its innovative approach from a proprietary framework, which is implemented as an analysis tool to audit a client’s business in a strategically new way. The ASP framework draws its pillars, Authenticity, Sustainability, and Product Functionality from the condensation of contemporary discourse about these topics. All of the pillar traits can be found in many of today’s successful, global brands, which encourages to manifest them as a strategically applicable tool. The overall goal is hereby to reduce so-called negative externalities, that is, to reduce environmental/societal harm and to enhance outcomes’ functional value to eventually create a more friendly but efficient co-living environment. It is believed that doing so increases a brands’ intrinsic value through claiming a socially beneficial purpose apart from the purpose to grow infinitely. Apart from offering Management Consulting services for small businesses within the respective context, the proposed plan stipulates a risk diversification through the offer of additional business services. The innovative approach focuses on a lean business structure, which entails to form a “temporary” enterprise by collaborating with contractors only when needed, that is, project based. The proposed business aims to grow slowly and organically, as it is demanded by its values and its mission to successfully shape a consumption environment that both grows and produces positive societal outcomes.
O negócio proposto é designado como uma pequena consultoria criativa de marca e firma de inovação colaborativa que presta serviços a pequenas e médias empresas (PME) produtoras de bens consumíveis (englobando também, nesta categoria, bens perecíveis) e/ou serviços. As estratégias inovadoras, na qual os serviços propostos neste negócio são baseados, derivam de um framework da empresa que é implementado como uma ferramenta de análise, de modo a auditar o negócio do cliente duma nova forma estratégica, na qual foi dada a definição de ASP framework. O ASP framework cria os seus pilares, Autenticidade, Sustentabilidade, e funcionalidade do Produto, como um resultado da condensação de discursos contemporâneos referentes aos mesmos. Todas as características dos pilares podem ser encontrados em inúmeras marcas globais de sucesso, pelo que encoraja a manifestá-las como uma estratégia aplicável.Tendo por base de aplicação o meio retratado precedentemente, o objetivo é reduzir as negatividades externas, ou seja, reduzir perigos ambientais e sociais de modo a aprimorar o valor funcional (resultados) com o intuito de criar um ambiente eficiente de coabitação societal e, eventualmente, mais amigável. A sua aplicação é espectável na medida que contribui para um incremento no valor intrínseco da marca, reivindicando uma proposta de benefício social e contrariando a proposta comum de crescimento infinito. Para além de oferecer consultoria de gestão de serviços para pequenas empresas (PE), englobadas no respetivo contexto, o plano proposto estipula uma diversificação de riscos através duma oferta adicional de serviços de negócios. Esta aproximação inovadora foca-se numa estrutura de aprendizagem do negócio, que consiste na formação de uma empresa temporária, colaborando com contratantes apenas quando preciso consoante o projeto. Em suma, o negócio proposto procura um crescimento vagaroso e orgânico, tal como é exigido através dos seus valores e missão para moldar, com sucesso, um ambiente de consumismo que não só cresce mas também contribui positivamente para resultados sociais.
Degree: Mestrado em Marketing
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KAOS final version.pdf5,58 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.