Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/11130
acessibilidade
Title: A concepção de um balanced scorecard numa instituição de ensino superior público
Authors: Santos, Óscar Manuel Simplício
Orientador: Machado, Maria João
Keywords: Balanced Scorecard
Mapa estratégico
Ensino superior público
ISCTE-IUL
Strategic map
Public higher education
Issue Date: 2015
Citation: SANTOS, Óscar Manuel Simplício - A concepção de um balanced scorecard numa instituição de ensino superior público [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2015. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/11130>.
Abstract: O Balanced Scorecard foi apresentado em 1992, por Robert Kaplan e David Norton, para responder à necessidade das empresas terem uma ferramenta que as pudesse auxiliar na medição do seu desempenho organizacional. No ano de 1996, Kaplan e Norton apresentaram uma versão melhorada do BSC, que pudesse auxiliar as organizações, na gestão das suas estratégias. O objetivo deste estudo é contribuir para o conhecimento sobre a utilização do BSC numa instituição de ensino superior público. Este projeto foi elaborado de acordo com a investigação qualitativa e interpretativa. Neste projeto foi utilizada a metodologia do estudo de caso. A recolha de informação foi feita através da análise documental. Este estudo permite concluir ser possível a elaboração de um mapa estratégico e BSC, alinhados com a estratégia deste tipo de organização (ISCTE-IUL).
The Balanced Scorecard was presented in 1992 by Robert Kaplan and David Norton to answer the need of companies have a tool that could help in measurement of your organizational performance. In the 1996, Kaplan and Norton showed an enhanced version of BSC that could help organizations in the management of their strategies. The objective of this study is to contribute to the knowledge on the use of the BSC in a public higher education institution. This project was prepared in accordance with the qualitative and interpretative research. In this project was used the methodology of the case study. The collection of information was done through documentary analysis. This study allows us to conclude be possible the elaboration of a strategic map and BSC, aligned with the strategy of this type of organization (ISCTE-IUL).
Peer reviewed: Sim
URI: http://hdl.handle.net/10071/11130
Thesis identifier: 201133555
Designation: Mestrado em Contabilidade
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Tese Mestrado_Óscar_Santos_final.pdf1.11 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.