Skip navigation
User training | Reference and search service

Library catalog

EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/11109
acessibilidade
Title: Social media TV: quem sai beneficiado?
Authors: Pereira, Ivo Daniel Teixeira
Orientador: Vieira, Sofia
Keywords: Televisão
Facebook
Social TV
Audiências
Audience
Issue Date: 2015
Citation: PEREIRA, Ivo Daniel Teixeira - Social media TV: quem sai beneficiado? [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2015. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/11109>.
Abstract: O presente trabalho tem como objetivo fazer um estudo à superfície do impacto da atividade dos programas televisivos nas redes sociais, nomeadamente no Facebook, nas audiências dos mesmos. Para este efeito, foi feita uma análise das páginas de Facebook de dois programas televisivos, o “5 Para a Meia Noite”, da RTP1, e o “Mais Futebol”, da TVI24. Num período de tempo definido, avaliaram-se os seus índices de atividade e performance globais. Paralelamente, foram recolhidas as audiências destes programas televisivos. Posteriormente, foram cruzados todos os dados recolhidos, de forma a avaliar, no intervalo de tempo determinado, o impacto da atividade na rede social nas audiências que os programas conseguiram arrecadar.
This work’s goal is to study the surface of the impact of the activity of television programs on social networks, including Facebook, on TV ratings. For this purpose, an analysis of the Facebook pages of two television programs was made, "5 Para a Meia Noite", of RTP1, and "Mais Futebol", of TVI24. In a certain time period, I assessed their overall activity and performance indices. At the same time, the audiences of these TV programs were collected. Later, all the collected data were crossed in order to assess, in the given time interval, the impact of the activity on the social network in the audience that the programs were able to gather.
Peer reviewed: Sim
URI: http://hdl.handle.net/10071/11109
Thesis identifier: 201111063
Designation: Mestrado em Marketing
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
SocialMediaTV_QuemSaiBeneficiado_IvoPereira.pdf992.8 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.