Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/10951
Author(s): Almeida, Ricardo Francisco Vilelas de
Advisor: Lopes, Pedro Faria
Date: 2015
Title: A proposal for a framework for serious game development based on entertainment game design
Reference: ALMEIDA, Ricardo Francisco Vilelas de - A proposal for a framework for serious game development based on entertainment game design [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2015. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/10951>.
Keywords: Sério
Entretenimento
Jogo
Design
Framework
Desenvolvimento
Serious
Entertainment
Game
Design
Edutainment
Development
Abstract: Os videojogos tornaram-se uma grande parte da sociedade moderna. Altamente valorizada para propósitos de entretenimento esta indústria expandiu rapidamente. Jogos sérios, um tipo de jogos com um propósito mais focado no ensino do que em mero entretenimento, foram criados e publicitados como ferramentas de ensino. No entanto estes últimos não partilham do mesmo sucesso dos primeiros. Nesta dissertação gostaríamos de propor uma framework para o desenvolvimento de jogos sérios assim como de jogos em geral. Construída através da análise de técnicas de design de jogos de entretenimento e de jogos sérios, a nossa meta é contruir uma ponte entre as filosofias de desenvolvimento de cada género. Com isto o objetivo principal será ajudar desenvolvedores a produzir jogos sérios que tenham o mesmo sucesso que jogos focados em entretenimento.
Video games have become a big part of modern society. Highly valued for entertainment purposes this industry has expanded very fast. Serious games, a type of game with a purpose more focused on teaching rather than mere entertainment, have been created and marketed as tools for teaching. However the latter hasn’t enjoyed the success of the former. In this dissertation we would like to propose a framework for the development of serious games and games in general. Built through the analysis of entertainment game design and serious game design we aim to bridge the gap between the development philosophies of each genre. With this the main goal will be to help developers produce serious games which will enjoy the same success as entertainment centric games
Degree: Mestrado em Engenharia Informática
Peerreviewed: Sim
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado



FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.