Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/10671
Autoria: Barata, M. C.
Calheiros, M. M.
Patrício, J. N.
Graça, J.
Lima, M. L.
Data: 2015
Título próprio: Evaluating the impact of national educational policy to reduce retention and increase achievement in compulsory education
Volume: 116
Número: 1
Paginação: 149 - 171
ISSN: 0013-5984
DOI (Digital Object Identifier): 10.1086/682748
Resumo: Despite the accumulated evidence that retention is an ineffective and potentially harmful remedial strategy, several countries struggle with high levels of retention in compulsory schooling. This article provides evidence of the impact of the Portuguese national educational policy “Programa Mais Sucesso Escolar” (PMSE) using class size, class composition, and differentiated instruction to reduce student retention and increase achievement. We found that PMSE significantly reduced retention, but had mixed effects on educational achievement, pointing to evidence of grade inflation on teacher-determined measures of achievement. In the discussion, we analyze the implications of these results for policy, practice, and program evaluation research.
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:CIS-RI - Artigos em revistas científicas internacionais com arbitragem científica

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
Barata_et_al___2015.pdf
  Restricted Access
Versão Editora146,67 kBAdobe PDFVer/Abrir Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.