Mostrar resultados 2-12 de 12.
< anterior
Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
2002 | Crenças dos educadores sobre infância, aprendizagem e escolarização das crianças em contextos escolares multiétnicos | Carvalho, L. R.; Mouro, C.; António, J.; Monteiro, M. | Artigo | Acesso Aberto |
2011 | Effects of playing violent computer games on emotional desensitization and aggressive behavior | Arriaga, P.; Monteiro, M.; Esteves, F. | Artigo | Acesso Embargado |
2009 | Estudo da validação das escalas de crenças sobre a natureza da homossexualidade e de preconceito contra homossexuais | Pereira, A.; Monteiro, M.; Camino, L. | Artigo | Acesso Aberto |
2019 | From problem structuring to optimization: a multi-methodological framework to assist the planning of medical training | Cardoso-Grilo, T.; Monteiro, M.; Oliveira, M. D.; Amorim-Lopes, M.; Barbosa-Póvoa, A. | Artigo | Acesso Aberto |
2023 | Grounded Theory—An illustrative application in the Portuguese footwear industry | Monteiro, M.; Rosa, A.; Martins, A.; Jayantilal, S. | Artigo | Acesso Aberto |
2015 | A multiple view interactive environment to support MATLAB and GNU/Octave program comprehension | Lessa, I.; Carneiro, G.; Monteiro, M.; Brito e Abreu, F. | Objecto de Conferência | Acesso Aberto |
2022 | Organizational resilience factors of startups: An exploratory case study | Matos, F.; Monteiro, M.; Rosa, Á.; Campino, J. | Objecto de Conferência | Acesso Aberto |
2023 | O professor com deficiência física: Análise de riscos e proposta de intervenção | Marques, J.; Monteiro, M.; Navega, R.; Teixeira, R.; Alves, S.; Sousa, I. C. | Objecto de Conferência | Acesso Aberto |
2013 | Social norms and the expression of prejudice: the development of aversive racism in childhood. | França, D.; Monteiro, M. | Artigo | Acesso Embargado |
2009 | The development of intergroup bias in childhood: how social norms can shape children's racial behaviours | Monteiro, M.; França, D.; Rodrigues, R. | Artigo | Acesso Aberto |
2013 | Translating recategorization strategies into an antibias educational intervention | Guerra, R.; Rebelo, M.; Monteiro, M.; Gaertner, S. L. | Artigo | Acesso Embargado |