Percorrer por Objetivos de Desenvolvimento Sustentável (ODS) Educação de qualidade

Índice: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
ou inserir as letras iniciais:  
Mostrar resultados 804-823 de 891. < anterior   próximo >
DataTítuloAutor(es)TipoAcesso
2023Tackling regional skill shortages: From single employer strategies to local partnershipsSuleman, F.; Videira, P.; Araújo, E. R.ArtigoAcesso Aberto
27-Jan-2023Taxa sobre sacos de plástico leves e proibição da disponibilização gratuita de sacos de caixa: Perceções e impacto nos hábitos de consumo dos PortuguesesRebelo, Ana Rita BaleirasDissertação de MestradoAcesso Aberto
2020Teacher and peer reports on preschoolers’ sociometric popularityPeceguina, I.; Silva, I.; Correia, N.; Fialho, A.; Aguiar, C.ArtigoAcesso Aberto
2022Teacher attunement to preschool children’s peer preferences: Associations with child and classroom-level variablesPeceguina, I.; Daniel, J. R.; Correia, N.; Aguiar, C.ArtigoAcesso Aberto
2020Teachers’ ideas about children’s participation within Portuguese early childhood education settingsCorreia, N.; Carvalho, H.; Durães, J.; Aguiar, C.ArtigoAcesso Aberto
2020Teachers’ practices mediate the association between teachers’ ideas and children’s perceived participation in early childhood educationCorreia, N.; Carvalho, H.; Fialho, A.; Aguiar, C.ArtigoAcesso Aberto
2023Teachers’ views on 'food' animals for sustainability education: An exploratory studyFonseca, R. P.; Vizachri, T.ArtigoAcesso Embargado
2023Teaching open and reproducible scholarship: A critical review of the evidence base for current pedagogical methods and their outcomesPownall, M.; Azevedo, F.; König, L M.; Slack, H. R.; Evans, T. R.; Flack, Z.; Grinschgl, S.; Elsherif, M.; Gilligan-Lee, K. A.; Oliveira, C. M. F. de; Gjoneska, B.; Kalandadze, T.; Button, K.; Ashcroft-Jones, S.; Terry, J.; Albayrak-Aydemir, N.; Děchtěrenko, F.; Alzahawi, S.; Arriaga, P.; Sadhwani, S.; Framework for Open and Reproducible Research TrainingArtigoAcesso Aberto
2020Technopreneurial intentions among Bulgarian STEM students: the role of universityYordanova, D.; Filipe, J.; Coelho, M.ArtigoAcesso Aberto
2021Tecnologias CAVE-HOLLOWSPACE para a Mina do LousalCosta, V.; Pereira, J. M.; Dias, J. M. S.Objecto de ConferênciaAcesso Aberto
2022Telecentres as promoters of digital citizenship amongst poor populations in Belo Horizonte, BrazilHaddad, S. R.; Oliveira, A.; Beaufils, A. F.Objecto de ConferênciaAcesso Aberto
2023Tensões e reconfigurações no Ensino Superior: O modelo neoliberal chileno em debateQuaresma, Maria LuísaArtigoAcesso Aberto
2018Territorios colaborativos: nuevos desafíos en la educación universitariaNunes, L.; Paio, A.; Viana, D.Objecto de ConferênciaAcesso Aberto
27-Nov-2023Território cidade, território lugar: Edifícios Viola XXI: Uma proposta de regeneração de um quarteirão nas Caldas da RainhaJesus, Ana Rita Cerdeira deDissertação de MestradoAcesso Restrito
2018Territórios colaborativos: cocriação da cidade e a mudança de paradigma na academiaNunes, L.; Portal, C.; Paio, A.Objecto de ConferênciaAcesso Aberto
2023That's interesting! The role of epistemic emotions and perceived credibility in the relation between prior beliefs and susceptibility to fake-newsRijo, A.; Waldzus, S.ArtigoAcesso Embargado
19-Dez-2023The effect of the EU’s definition of educational policies on the formulation of national policies: The case of PortugalCastanheira, Joana MarquesDissertação de MestradoAcesso Aberto
13-Dez-2023The evolving role of the economic community of West African States (ECOWAS) in solving conflict in the Sub-Saharan region from 2011 to 2021: The cases of Mali, Burkina-Faso, Guinea, and Guinea-BissauDjaló, MashoodDissertação de MestradoAcesso Aberto
19-Jun-2023The impact of child marriage interventions: The case of “money marriage” among the Becheve community of Southern NigeriaNwatu, Uche LouisaDissertação de MestradoAcesso Aberto
30-Nov-2023The impact of foreign-led aid in the education system of Guinea-BissauReis, ElianaDissertação de MestradoAcesso Restrito