Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/9940
Full metadata record
acessibilidade
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMartins, Luis-
dc.contributor.authorCarvalhas, Tomás-
dc.date.accessioned2015-10-08T09:11:38Z-
dc.date.available2015-10-08T09:11:38Z-
dc.date.issued2013-
dc.date.submitted2013-11por
dc.identifier.citationCARVALHAS, Tomás - Marketing plan : the launching of a tourism agency for the surf market [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2013. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/9940>.pt-PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/9940-
dc.descriptionProject / JEL Codes: M3 Marketing and Advertising; L8 Industry Studies: Servicespor
dc.description.abstractInternet changed the way people interact and communicate. Marketers soon realized its potential and started using it for business purpose. E-commerce growing popularity is a consequence of the endless business opportunities internet has made possible. Firms are being forced to explore this new reality, which they cannot ignore, and to enhance their own marketing and selling capabilities within this context. E-commerce has significantly changed the Tourism Industry and now the online market represents more value then ever. It has provided suppliers with new tools and new ways to sell more but more importantly it has contributed to the growth of e-mediaries which are companies that act as intermediaries in tourism and have their operations exclusively online, as for an example, online tourism agencies. This was developed in the context of master thesis and with this scenario in mind. The project consists in a Strategic Marketing Plan for an online tourism agency. The idea is to create, from the marketing point-of-view, a modern travel agency which operates solely in the online market. Regarding the increasing interest for the sea cluster and its strategic relevance, I thought it would be of interest to direct the online agency for one specific kind of tourism - the surf tourism.por
dc.description.abstractA Internet mudou a forma como as pessoas interagem e comunicam. Os Marketers rapidamente identificaram o potencial deste canal e rapidamente o adaptaram para finais comerciais. A popularidade crescente do e-commerce é consequência do sem número de oportunidades que a Internet tornou possível. As empresas são forçadas a lidar com esta nova realidade que, não podem ignorar, e a melhorarem as suas próprias capacidades para vendas e marketing dentro deste contexto. O e-commerce mudou significativamente a indústria do turismo e, agora, o mercado online representa um valor que nunca teve. A internet disponibilizou aos fornecedores ferramentas e novas formas de vender mas, ainda mais importante, possibilitou o aparecimento de e-mediaries. As e-mediaries são empresas que têm o papel de intermediário na cadeia de distribuição, no entanto, só operam no mercado online, como por exemplo, as agências de turismo online. Decidi desenvolver a minha tese de mestrado em marketing com o cenário em mente descrito em cima. O projeto consiste na construção de um plano de marketing para uma agência de turismo online. A ideia é de criar, do ponto de vista de marketing, uma agência moderna que opere somente no mercado online. Tendo em conta o interesse crescente pelo cluster mar e a sua relevância estratégica, decidi direcionar a agência de turismo para um mercado em específico – o turismo de surf.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsopenAccesspor
dc.subjectMarketing planpor
dc.subjectTourismpor
dc.subjectSurfpor
dc.subjectInternetpor
dc.subjectPlano de marketingpor
dc.subjectTurismopor
dc.titleMarketing plan : the launching of a tourism agency for the surf marketpor
dc.typemasterThesispt-PT
dc.peerreviewedSimpor
dc.identifier.tid201059568-
thesis.degree.nameMestrado em Marketing-
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Marketing Plan - Lauching of a Tourism Agency for the Surf M.pdf1.09 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.