Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/9913
acessibilidade
Title: Strategic management about how to struggle for survival and sustainable development for JA Solar
Authors: Chen, Yan
Orientador: Antonio, Nelson
Keywords: Solar PV
PV
Strategic management
Sustainable development
Energia solar fotovoltaica
Gestão estratégica
Desenvolvimento sustentável
Issue Date: 2013
Citation: CHEN, Yan - Strategic management about how to struggle for survival and sustainable development for JA Solar [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2013. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/9913>.
Abstract: Solar PV experienced the enormous development in 2010 & 2011, aggressive capacity built-up, especially in China, led to excessive production capacity and supply as well as the intense competition, drove prices falling further and made the margins smaller and smaller for manufacturers in 2012. Established on May 18, 2005, JA Solar is a leading manufacturer of high-performance PV wafers, cells and modules. JA Solar was fast expansion from 2005 to 2011 with 4 global sales offices, 6 factories and 2 R&D centers in China. Since surplus supply, falling price, extreme competition, JA Solar met the challenges. In addition, 29.18% of anti-dumping and anti-subsidy taxes carried out in USA in 2011 for the Chinese PV products exporting to USA market. Moreover, anti-dumping and anti-subsidy extended to Europe… JA Solar is suffering a lot from the heavy pressures and struggles to survive. Firstly, this thesis indicates the data collects of the global PV market situation, including Europe, Asia-Pacific (APAC) region (Except China), the Middle East & North Africa (MENA) region & Africa and PV market situation in China at the end of 2012, briefly presents JA Solar and the bottleneck problems they faced. Secondly, the case study of JA Solar, focus on environmental analysis, including macro-environment, sector, main markets & competitors’ analysis. Thirdly, offers the internal analysis, consisting of the competitive advantage and SWOT analysis. Finally, goes ahead the TOWS analysis and propose the strategic choices for survival and sustainable development for JA Solar.
A energia solar fotovoltaica teve um enorme desenvolvimento em 2010 e 2011. O aumento substancial da construção de unidades fabris, sobretudo na China, levou a um aumento excessivo da capacidade de produção e da oferta, bem como a uma intensificação da concorrência. Consequentemente, os preços e as margens dos fabricantes têm vindo a descer significativamente. Inaugurada a 18 de Maio de 2005, a JA Solar é um dos principais produtores de “wafers”, células e módulos PV de elevada performance. A JA Solar teve uma rápida expansão entre 2005 e 2011, chegando aos quarto escritórios de vendas internacionais, seis fábricas e dois centros de Investigação e Desenvolvimento na China. Com o acumular do excesso de produção, a queda dos preços e a concorrência agressiva, a JA Solar começou a sentir os desafios do sector. Em 2011, os Estados Unidos impuseram 29.18% de impostos aos produtos PV importados da China, como uma medida anti-dumping e por forma a fazer frente aos subsídios de que os fabricantes chineses beneficiavam. Mais tarde, estas medidas anti-dumpig e anti-subsídios começaram também a ser implementadas na Europa. Estas medidas revelaram-se uma pressão enorme para a JA Solar que enfrenta grandes dificuldades para sobreviver. A presente tese foca-se, em primeiro lugar, em dados recolhidos sobre a situação do mercado global de PV, incluindo na Euroa, Ásia-Pacífico (APAC, excluindo a China), Médio Oriente e Norte de África (MENA) e África. É também descrita a situação do mercado Chinês de PV, relatando o caso da JA Solar e os seus problemas de “bottleneck”. Em Segundo lugar, é apresentado o caso de estudo da JA Solar, com um foco na análise do ambiente macro, do sector, dos principais mercados e da concorrência. Em terceiro lugar é apresentada a análise interna, que consiste na análise das vantagens competitivas e na análise SWOT. No final, é explicada a análise TOWS e uma proposta de escolhas estratégicas para sobrevivência e desenvolvimento sustentável da JA Solar.
Description: Project submitted as partial requirement for the conferral of Master in Management / JEL Classification: Business Administration M1, International Economics F2
Peer reviewed: Sim
URI: http://hdl.handle.net/10071/9913
Thesis identifier: 201034905
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
#55310 Yan Chen-Strategic Management for JA Solar, 13-10-28 master of management.pdf4.95 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.