Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/9640
Author(s): | Fan Rui |
Advisor: | António, Nelson Li, Shiming |
Date: | 2015 |
Title: | Research on service enhancement strategy for China’s construction enterprises |
Reference: | Rui, F.(2015). Research on service enhancement strategy for China’s construction enterprises [Tese de doutoramento, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/9640 |
ISBN: | 978-989-732-680-6 |
Keywords: | Indústria de construção Melhoria do serviço Cadeia industrial China Construction industry Service enhancement strategy Industrial chain |
Abstract: | A indústria da construção, um dos pilares da economia chinesa, contribuiu muito, nos últimos anos, para o crescimento rápido do PNB chinês. O Anuário Estatístico Chinês de 2011, mostra que no final do ano de 2010, o valor acrescentado da construção foi de 2645,1 biliões de Yuans, sendo 6,65% do total do PNB e ocupando o 5º lugar. As estatísticas mostram também que muitas empresas chinesas de construção (CREC, CSCE, CRCC) tem vindo a ocupar lugares entre as 500 maiores do mundo. Contudo, deve ser dito que a indústria de construção chinesa está focada no baixo custo, o que faz com que tenha lucros baixos e pouca competitividade. A sua sobrevivência está ameaçada devido à elevada concorrência.
Esta tese, investiga a situação atual da indústria de construção chinesa utilizando algumas das teorias mais conhecidas da gestão, tais como, gestão estratégica e melhoria do serviço. Esta tese defende que a melhoria dos serviços prestados pela indústria de construção pode contribuir para a sobrevivência da indústria. Esta tese estuda a “Chengdu Construction Engineering Group Corporation”. The construction industry, as a pillar industry of national economy, has made prominent contributions to the rapid growth of GDP for a long time. China Statistical Yearbook 2011 shows that by the end of 2010, construction value-added has been up to 2645.1 billion Yuan, accounting for 6.65% of total GDP and ranking the fifth place of all sectors. Statistics Boosted by construction industry, a host of enterprises such as CREC, CSCE, and CRCC are springing up in succession, ascending among the world top 500. However, it should be noticed that China’s construction industry is mainly focused on the low add-value constructing business, which is characterized by low profits and lack of competitiveness. Thus, its survival and development is under increasingly heavy pressure due to the intensifying industry competition. This thesis based on the analysis of the current status of China’s construction industry, applies some theories like Strategic Management and Service Enhancement to explore the necessity and feasibility of the Service Enhancement Strategy in construction industry. Then, the positive effects of the service enhancement strategy on the industry will be revealed by analyzing the case of Chengdu Construction Engineering Group Corporation. |
Degree: | Doutoramento em Gestão Empresarial Aplicada |
Peerreviewed: | Sim |
Access type: | Restricted Access |
Appears in Collections: | T&D-TD - Teses de doutoramento |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
phd_fan_rui.pdf Restricted Access | 1,85 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.