Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/9640
acessibilidade
Title: Research on service enhancement strategy for China’s construction enterprises
Authors: Rui, Fan
Orientador: António, Nelson
Li, Shiming
Keywords: Indústria de construção
Melhoria do serviço
Cadeia industrial
China
Construction industry
Service enhancement strategy
Industrial chain
Issue Date: 2015
Citation: RUI, Fan - Research on service enhancement strategy for China’s construction enterprises [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2015. Tese de doutoramento. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/9640>.
Abstract: A indústria da construção, um dos pilares da economia chinesa, contribuiu muito, nos últimos anos, para o crescimento rápido do PNB chinês. O Anuário Estatístico Chinês de 2011, mostra que no final do ano de 2010, o valor acrescentado da construção foi de 2645,1 biliões de Yuans, sendo 6,65% do total do PNB e ocupando o 5º lugar. As estatísticas mostram também que muitas empresas chinesas de construção (CREC, CSCE, CRCC) tem vindo a ocupar lugares entre as 500 maiores do mundo. Contudo, deve ser dito que a indústria de construção chinesa está focada no baixo custo, o que faz com que tenha lucros baixos e pouca competitividade. A sua sobrevivência está ameaçada devido à elevada concorrência. Esta tese, investiga a situação atual da indústria de construção chinesa utilizando algumas das teorias mais conhecidas da gestão, tais como, gestão estratégica e melhoria do serviço. Esta tese defende que a melhoria dos serviços prestados pela indústria de construção pode contribuir para a sobrevivência da indústria. Esta tese estuda a “Chengdu Construction Engineering Group Corporation”.
The construction industry, as a pillar industry of national economy, has made prominent contributions to the rapid growth of GDP for a long time. China Statistical Yearbook 2011 shows that by the end of 2010, construction value-added has been up to 2645.1 billion Yuan, accounting for 6.65% of total GDP and ranking the fifth place of all sectors. Statistics Boosted by construction industry, a host of enterprises such as CREC, CSCE, and CRCC are springing up in succession, ascending among the world top 500. However, it should be noticed that China’s construction industry is mainly focused on the low add-value constructing business, which is characterized by low profits and lack of competitiveness. Thus, its survival and development is under increasingly heavy pressure due to the intensifying industry competition. This thesis based on the analysis of the current status of China’s construction industry, applies some theories like Strategic Management and Service Enhancement to explore the necessity and feasibility of the Service Enhancement Strategy in construction industry. Then, the positive effects of the service enhancement strategy on the industry will be revealed by analyzing the case of Chengdu Construction Engineering Group Corporation.
Description: Tese de Doutoramento em Gestão / JEL -M10
Peer reviewed: Sim
URI: http://hdl.handle.net/10071/9640
ISBN: 978-989-732-680-6
Appears in Collections:T&D-TD - Teses de doutoramento

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Thesis FAN Rui.pdf1.85 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.