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dc.contributor.advisorLoureiro, Sandra M.C.-
dc.contributor.authorPinto, Maria Clara Laso-
dc.date.accessioned2015-03-26T15:29:20Z-
dc.date.available2015-03-26T15:29:20Z-
dc.date.issued2014-
dc.date.submitted2014-12por
dc.identifier.citationPinto, M. C. L. (2014). Explore the perception of millennial generation about CSR in fashion luxury brands [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/8684pt-PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/8684-
dc.description.abstractEach generation has unique specificities. People has change over time and all of them impose new attitudes, lifestyles, ways of thinking, and all of them bring something new to the society and the world. The millennial or Y generation (aprox. 1978- 2000), are people well informed and very involved with new technologies and communication tools. They live in a constant change and are always interacting between them and with the brands that they like. Y's have grown up with a conscious of being sustainable in order to have a better lifestyle, and to live in a better world. When it comes to the responsible corporate practices, millennial are also concerned about having things transparent and helping the business and the society to improve, so their sustainable and responsible attitude is also present there. Therefore, nowadays corporations which are being managed or which have some advices from Y's, are being more socially responsible and consequently are being more sustainable and profitable through the time. Although fashion luxury brands have a different way of managing their business comparing with the rest of brands, as in the way they approach to their customers and particularly in the way of doing marketing communication; the main aim will always be the same which is to boost their profits. Corporate social responsibility would be a helpful tool to improve the core business if the company uses all of these good practices correctly. That means not only fixing things after the damage but preventing some actions before they occur, and having a good control over all the value chain.por
dc.description.abstractCada geração tem especificidades próprias. As pessoas mudam ao longo do tempo e todos elas, de geração para geração, impõe novas atitudes, estilos de vida, modos de pensar, e trazem algo novo para a sociedade e para o mundo. A geração do milênio ou Y (aprox. 1978-2000) é constituída por pessoas bem informadas e muito envolvido com as novas tecnologias e ferramentas de comunicação. Eles vivem numa constante mudança e estão sempre interagindo entre si e com as marcas que gostam. A geração Y tem crescido com uma consciência do que é um modo de vida sustentável, a fim de ter uma vida melhor e viver num mundo melhor. Relativamente a práticas empresariais responsáveis, a geração milénio também se mostra preocupada em ver uma política transparente e direta por parte das empresas e em ajudar a empresa e a sociedade a melhorar, pelo que a sua atitude responsável e sustentável também está presente. Assim, constata-se que as empresas que estão a sendo geridas ou que aceitam os conselhos e opiniões da geração Y, tendem a ser mais socialmente responsável e, consequentemente, estão a ser mais rentável e sustentável ao longo do tempo Apesar das marcas de moda de luxo terem uma forma diferente de gerir a marca face às restantes, como a forma como eles se aproximam aos seus clientes e, particularmente, na forma de realizar a comunicação de marketing, o principal objetivo de qualquer empresa que opera no mercado e com fins lucrativos será sempre o mesmo, isto é, aumentar os seus lucros. A responsabilidade social corporativa poderá seria uma ferramenta útil para melhorar o core business, se a empresa usar todas estas boas práticas corretamente. Tal significa prevenir falhas e ações incorretas em termos de responsabilidade social em vez de corrigir más práticas e ter um bom controlo sobre toda a cadeia de valor.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsrestrictedAccesspor
dc.subjectMillennial generationpor
dc.subjectResponsabilidade social das empresas -- Corporate social responsibilitypor
dc.subjectFashion luxury brandspor
dc.subjectGeração miléniopor
dc.subjectMarcas de moda de luxopor
dc.titleExplore the perception of millennial generation about CSR in fashion luxury brandspor
dc.typemasterThesispt-PT
dc.peerreviewedSimpor
dc.identifier.tid201055643por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão-
thesis.degree.nameMestrado em Marketing-
dc.subject.jelM14-
dc.subject.jelM31-
dc.subject.jel1M Business administration and business economics - Marketing - Accounting - Personnel economics-
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