Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/8533
Full metadata record
acessibilidade
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorFalcão, Pedro Fontes-
dc.contributor.authorReis, Hugo Miguel Sismeiro-
dc.date.accessioned2015-03-05T16:49:57Z-
dc.date.available2015-03-05T16:49:57Z-
dc.date.issued2013-
dc.date.submitted2013-10por
dc.identifier.citationREIS, Hugo Miguel Sismeiro - Defining a differentiation strategy in the undifferentiated jewellery retail sector [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2013. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/8533>.pt-PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/8533-
dc.description.abstractThe ambition of realizing a project that might be useful in practical terms was the incentive to develop this project regarding the company that was born within my family – Ourivesaria Charme. Counting with twenty years of experience, this company develops its jewellery retailing activity in one of the main avenues of Leiria. Although having a solid position in the Jewellery Retail Sector, in Leiria, the lack of a clear strategic definition and a differentiating value proposition, in a market that is completely homogeneous in what concerns with the strategic planning, not only reveals real barriers to its own development, but also exposes the company to emerging threats from the constant changes of the external environment. Therefore, this project proposes to develop a differentiation strategy for Ourivesaria Charme. Even though developing its activity within a highly fragmented and competitive sector, which in turn has been affected by an unfavorable social and economic scenario, the strategy is oriented to the middle and middle-high social classes, and intends to increase the perceived benefit of the customers’ experience in Ourivesaria Charme. Thus, the value proposition is essentially based on the emotional side of the customers’ purchase experience, passing through the development of strong relationships based on loyalty with customers, providing them a customer service of excellence, combined with a portfolio that excels for its sophistication. Finally, the strategy takes shape through the innovation of several variables from the marketing and retailing mix, aiming to maximize customers’ satisfaction, through a sophistication of the most valued variables, guaranteeing a sustainable competitive advantage.por
dc.description.abstractA ambição de realizar um projecto que possa ter uma utilidade prática, foi o incentivo necessário para desenvolver este projecto relacionado com a empresa que nasceu no seio da família – a Ourivesaria Charme. Contando já com uma experiência de vinte anos, esta empresa desenvolve a sua actividade de retalho de produtos de Ourivesaria, numa das principais avenidas da cidade de Leiria. Apesar de ter uma posição sólida no mercado de Ourivesaria, em Leiria, a falta de uma definição estratégica e de uma proposta de valor diferenciadora, num mercado completamente homogéneo em termos estratégicos, não só se revelam reais entraves para o seu desenvolvimento, como também a expõe às ameaças emergentes de uma envolvente em constante mudança. Portanto, este projecto propõe o desenvolvimento de uma estratégia de diferenciação para a Ourivesaria Charme. Apesar de estar inserida num sector altamente fragmentado e competitivo, que tem sido afectado por uma envolvente económico-social bastante desfavorável, a estratégia orientada para as classes média e média-alta, pretende valorizar a percepção que o cliente tem relativamente à sua experiência Ourivesaria Charme. A proposta de valor assenta essencialmente, no lado emocional da experiência de compra do cliente, passando pelo desenvolvimento de relações de fidelidade com os clientes, proporcionando-lhes um atendimento de excelência, e colocando à sua disposição um portfolio que prima pela sofisticação. Finalmente, a estratégia operacionaliza-se através da inovação das varáveis do mix de marketing e de retalho, pretendendo garantir a satisfação do cliente, através de uma sofisticação das variáveis mais valorizadas, garantindo uma vantagem competitiva sustentável.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsrestrictedAccesspor
dc.subjectStrategypor
dc.subjectDifferentiationpor
dc.subjectJewellery Sectorpor
dc.subjectRetailpor
dc.subjectEstratégiapor
dc.subjectDiferenciaçãopor
dc.subjectSector de Ourivesariapor
dc.subjectRetalhopor
dc.titleDefining a differentiation strategy in the undifferentiated jewellery retail sectorpor
dc.typemasterThesispt-PT
dc.peerreviewedSimpor
dc.identifier.tid201036924-
thesis.degree.nameMestrado em Gestão de Empresas-
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
1. Master Thesis_Hugo Reis_v4.pdf5.4 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.