Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/8488
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorRosa, Álvaro-
dc.contributor.authorCarvalho, Marta Fevereiro-
dc.date.accessioned2015-02-26T19:20:37Z-
dc.date.available2015-02-26T19:20:37Z-
dc.date.issued2014-
dc.date.submitted2014-06por
dc.identifier.citationCarvalho, M. F.(2014). Macao as a brand: Can city branding change Macao’s image perceptions? [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/8488pt-PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/8488-
dc.description.abstractCompetition between tourism destinations is becoming extremely fiercely as a result of the growing international tourism supply. Destinations are under constant pressure to attract visitors and promote cultural development, along with an ongoing necessity to raise the industry's quality standards. Destination image has been recognized as a key component for the success of the tourism management industry as it can influence traveler decision. Following this line of thought, the main goal of this dissertation is to explore the role that city branding plays on building Macao’s image perception on tourists and how it could be a competitive advantage to Macao. The research was conducted with the purpose of determining whether city branding can influence pre- and post-trip impressions held by foreigners regarding the image of Macao as a tourism destination.por
dc.description.abstractA concorrência entre destinos tem vindo a tornar-se extremamente intensa fruto do crescimento da oferta do turismo internacional. Os destinos encontram-se sob constante pressão para atrair visitantes e promover o seu desenvolvimento cultural, paralelamente à necessidade de melhorar a qualidade da indústria do setor. A marca de um destino é considerada uma componente fulcral para o sucesso na gestão da indústria do turismo, uma vez que tem influência na escolha do local a visitar. Seguindo esta linha de raciocínio, o maior objectivo desta dissertação é explorar em que sentido a marca da cidade está relacionada com a percepção que os turistas têm da imagem de Macau, bem como perceber em que ponto pode revelar uma vantagem competitiva para a região. O estudo foi conduzido com o intuito de esclarecer de que forma o desenvolvimento da marca Macau pode influenciar as perceções anteriores e posteriores à viagem, no que concerne à imagem de Macau como um destino turístico.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsopenAccesspor
dc.subjectBrandpor
dc.subjectBrand image perceptionspor
dc.subjectDifferentiationpor
dc.subjectCity brandingpor
dc.subjectMarcapor
dc.subjectPercepções da imagem de marcapor
dc.subjectDiferenciaçãopor
dc.subjectMarca da cidadepor
dc.titleMacao as a brand: Can city branding change Macao’s image perceptions?por
dc.typemasterThesispt-PT
dc.peerreviewedSimpor
dc.identifier.tid201049236-
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão-
thesis.degree.nameMestrado em Gestão Internacional-
dc.subject.jelM370-
dc.subject.jel1M Business administration and business economics - Marketing - Accounting - Personnel economics-
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_marta_pereira_carvalho.pdf1,62 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.