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dc.contributor.advisorFalcão, Pedro Fontes-
dc.contributor.authorSoares, Andrea Loureiro-
dc.date.accessioned2014-12-09T20:34:19Z-
dc.date.available2014-12-09T20:34:19Z-
dc.date.issued2013-
dc.date.submitted2013-10por
dc.identifier.citationSOARES, Andrea Loureiro - Re-designing a go-to-market strategy to Portugal Telecom's Telecare Service [Em linha]. Lisboa: ISCTE, 2013. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/8057>.pt-PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/8057-
dc.description.abstractPortugal Telecom, leading telecommunications services provider in Portugal, currently offers a Telecare service targeted for the elderly segment. However this service has been unsuccessful, with poor adherence and reduced sales. Thus, the aim of this thesis is firstly to validate the business opportunity of a Telecare service provided by Portugal Telecom, realize which are the current strategic and operational issues of the company’s Telecare service and, then, finish with a proposal of a turnaround strategy supported with a business case. Throughout this thesis, it is possible to conclude that in fact there is a business opportunity for PT’s Telecare service, mainly because of three important trends: aging population, aging in place and the growing importance of ICT in the healthcare. As we will see in this thesis, the most relevant strategic and operational issues of PT’s Telecare service are: the service structure itself, the service market positioning and the combination of a pull distribution strategy with absence of communication. Thus, some of the recommendations proposed on the go-to-market strategy are: PT’s Telecare service should be fixed and mobile, complemented with add-ons to the basic offer. Furthermore, PT’s Telecare service should be positioned as a low cost health service target for elderly and its distribution strategy should be mixed, complemented with a below-the-line communication strategy. These and other recommendations are presented throughout this thesis and are supported by an business case that show us that PT would rapidly recover the investment on implementing this turnaround strategy.por
dc.description.abstractA Portugal Telecom, empresa líder no sector de Telecomunicações em Portugal, atualmente oferece um serviço de Teleassistência direcionado para o segmento sénior. Contudo, este serviço não tem tido sucesso, com fraca adesão por parte do mercado e, consequentemente, um número de vendas reduzido. Assim sendo, o objetivo desta tese é primeiramente validar a oportunidade de negócio de um serviço de Teleassistência oferecido pela Portugal Telecom, perceber quais são os atuais problemas estratégicos e operacionais do serviço e terminar com uma proposta de estratégia turn around, suportada com a apresentação de um business case. Ao longo desta tese, é possível concluir que de fato existe uma oportunidade de negócio para o serviço de Teleassistência da PT, principalmente devido a três importantes tendências: o envelhecimento da população, a crescente tendência de “ageing in place” e a crescente importante das TIC nos serviços de saúde. Algumas das recomendações feitas na proposta de estratégia go-to-market apresentada nesta tese são: o serviço de Teleassistência da PT deve ser tanto fixo como móvel e a oferta básica deve ser complementada com add-ons. Para além disso, o serviço deve ser posicionado como um serviço de saúde low-cost para o segmento sénior e a sua estratégia de distribuição deve ser mista, complementada com uma estratégia de comunicação below the line. Estas e outras recomendações serão apresentadas ao longo da tese e serão suportadas, no fim, por um business case que nos mostra que a PT poderá rapidamente recuperar o investimento feito na implementação desta estratégia turn around.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsrestrictedAccesspor
dc.subjectAgeingpor
dc.subjectElderlypor
dc.subjectHealthpor
dc.subjectTelecarepor
dc.subjectStrategypor
dc.subjectPortugal Telecompor
dc.subjectEnvelhecimentopor
dc.subjectSeniorespor
dc.subjectSaúdepor
dc.subjectTeleassistênciapor
dc.subjectEstratégiapor
dc.titleRe-designing a go-to-market strategy to Portugal Telecom's Telecare Servicepor
dc.typemasterThesispt-PT
dc.identifier.tid201036550-
thesis.degree.nameMestrado em Gestão de Empresas-
Aparece nas coleções:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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