Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/7973
acessibilidade
Title: Albufeira: a proposal for brand redefinition and communication plan
Authors: Martins, Celso Alves
Orientador: Pereira, Hélia Gonçalves
Keywords: Branding management
Destination branding
Communication strategy
Gestão de marca
Marketing territorial
Estratégia de comunicação
Albufeira
Issue Date: 2013
Citation: MARTINS, Celso Alves - Albufeira: a proposal for brand redefinition and communication plan [Em linha]. Lisboa: ISCTE, 2013. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/7973>.
Abstract: The main objective of this project is to reinforce the brand Albufeira by presenting a communication plan. Albufeira is a city known mostly for the amazing beaches and nightlife, however has so much more to offer, as history, culture, food, events and others. In order to create a consistent and coherent strategic communication plan, it was needed to aggregate all the possible information about the city. Therefore, it was important to characterize all the tourism offer and tourism products of Albufeira, as well as analyze its current positioning. When analyzing the city, it was possible to understand that its brand identity can be improved. Therefore, there was the need to redefine the Albufeira brand. This is one of the most important aspects of this project.
O principal objetivo deste projeto é reforçar a marca Albufeira, apresentando um plano de comunicação. Albufeira é uma cidade conhecida principalmente por as suas praias incríveis e vida nocturna, no entanto, tem muito mais para oferecer, como história, cultura, gastronomia e eventos, entre outros. A fim de criar um plano estratégico de comunicação consistente e coerente, foi necessário agregar todas as informações possíveis sobre a cidade. Deste modo, era importante caracterizar toda a oferta turística e produtos turísticos de Albufeira, bem como analisar o seu posicionamento atual. Ao analisar a cidade, foi possível compreender que a sua identidade de marca pode ser melhorada. Assim, houve a necessidade de repensar a marca Albufeira, sendo que, a sua redefinição é um dos aspectos principais deste projeto.
Description: Mestrado em Marketing
URI: http://hdl.handle.net/10071/7973
Thesis identifier: 201053403
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
C_MARTINS_THESIS_PROJECT.pdf947.13 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.