Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/7492
Autoria: Hu Jianyong
Orientação: António, Nelson
Li Shiming
Data: 2013
Título próprio: The role of social capital in the development of Chinese family business: The case of Chengxin Group
Referência bibliográfica: Jianyong, H. (2013). The role of social capital in the development of Chinese family business: The case of Chengxin Group [Tese de doutoramento, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/7492
ISBN: 978-989-732-486-4
Palavras-chave: Empresa familiar -- Family business
Capital social -- Share capital
Resource-based view
Chengxin Group
China
Teoria dos recursos
Resumo: With the further deepening of economic globalization, Chinese family business will face more intense competitive market environment. In order to survive and develop, they must continue to carry out activities with independent innovation and entrepreneurship. Therefore, a basic and important question is how the family business achieves the sustainable development, the ongoing success of innovation, entrepreneurial activities and ultimately realizing their own diversified development? This study is based on the relevant research, following the idea of "social capital - resources- enterprise development" and made the "social capital of family business and enterprise development" as the research's main line. By the in-depth analysis of the development process of Chengxin Group, this study put forward that social capital is an intangible resources and productive elements which cannot be ignored in the development process of family business. By embedding in the organization and individual entrepreneurs, social capital affects the governance and development direction of family business.
Com o aprofundamento da globalização, as empresas familiares chinesas enfrentarão uma maior concorrência. Para que possam sobreviver e crescer, devem continuar a desenvolver atividades inovadoras e empreendedoras. Contudo, uma questão importante a colocar é como as empresas familiares conseguem um desenvolvimento sustentável no quadro da inovação, de atividades empreendedoras e diversificação das suas atividades? Esta tese tem por base a teoria “capital social- recursos-desenvolvimento da empresa” e investiga o papel do capital social no desenvolvimento das empresas familiares. Baseando-se no estudo da empresa familiar Chengxin Group, esta tese confirma que o capital social constitui um ativo muito importante no desenvolvimento das empresas familiares. Embrenhando-se na empresa e nos empresários, o capital socialafeta o modo de governança das empresas familiares.
Designação do grau: Doutoramento em Gestão
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:T&D-TD - Teses de doutoramento

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