Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/6851
Author(s): Teiga, Nidia Rodrigues Gouveia
Advisor: Brochado, Ana Oliveira
Date: 2013
Title: The effect of psychographics in green consumer behaviour.: Are the activists different?
Reference: Teiga, N. R. G.(2013). The effect of psychographics in green consumer behaviour.: Are the activists different? [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/6851
Keywords: Environment
Green Consumer
Activism
Ambiente
Ativismo
Consumidor verde
Abstract: In the last decades the concern over the environment has been increasing. People are now more worried about their purchasing behaviours, and what consequences they could bring to the environment. Managers are getting committed in responding to the individuals’ needs and desires in a responsible way, taking in account the possible damages. Studies in the beginning were more concentrated in explaining this phenomenon trough demographical variables but the trend is to be explained trough psychographic and environmental variables, which has already proved that these are the most important. This study aims to establish a relationship between activists and ecological conscious consumer behavior (ECCB) by analyzing the profile of the green consumer (demographic and psychographic variables). To reach this objective an online survey was conducted in a single phase. The empirical findings lead the author to the conclusion that activism was the higher predictor of ECCB.
Nas últimas décadas, a preocupação com o meio ambiente tem vindo a aumentar. As pessoas estão agora mais preocupadas com os seus comportamentos de compra, e quais as consequências que estes podem trazer ao meio ambiente. Os gerentes estão agora mais empenhados em responder às necessidades e desejos dos indivíduos de uma forma responsável, tendo em conta os possíveis malefícios. Os estudos no início estavam mais concentrados em explicar este fenómeno através das variáveis demográficas, mas a tendência é para ser explicada através de variáveis psicográficas e variáveis ambientais, tendo já sido provado que estes são mais importantes. Este estudo tem como objectivo tentar estabelecer uma relação entre activistas e o comportamento ecológico do consumidor consciente (ECCB), analisando o perfil do consumidor verde (variáveis demográficas e psicográficas). Para alcançar este objectivo um questionário online foi realizado numa única fase. Os resultados empíricos levaram o autor à conclusão de que o activismo é o maior indicador de ECCB.
Degree: Mestrado em Marketing
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_nidia_rodrigues_teiga.pdf741,45 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.