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dc.contributor.advisorSantos, Maria da Conceição-
dc.contributor.authorRamalho, Filipa Daniela Oliveira-
dc.date.accessioned2014-03-31T11:12:18Z-
dc.date.available2014-03-31T11:12:18Z-
dc.date.issued2013-
dc.date.submitted2013-04por
dc.identifier.citationRamalho, F. D. O.(2013). Communication plan for the nonprofit organization ACREDITAR in Coimbra [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/6827pt-PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/6827-
dc.description.abstractMaster Project concerns the development of a Communication Plan for the Regional Nucleus of Center of Acreditar, Acreditar in Coimbra. The current economic crisis in Portugal and the fact that there is an expansion and diversification of nonprofit organizations in Portugal, push these organizations to compete increasingly with each other, in order to get the attention and contribution of individuals for their own cause, in order to be able to maintain its sustainability. So, Acreditar in Coimbra has the need to learn how can act in order to overcome this situation and stand out from the other organizations, by increasing its recognition and funds and also maintaining its sustainability. The Communication Plan suggested takes into account the specificities and limitations of such organizations, and analyzes the internal and external factors that influence and affect the Acreditar in Coimbra. To have a better knowledge and information about the organization, it was performed an interview with the coordinator of Acreditar in Coimbra, as well as the development of a focus group, to realize the relationship of individuals with these organizations and also their knowledge of Acreditar in Coimbra. The Communication Plan consists in developing a structured, effective and integrated communication strategy for Acreditar in Coimbra through partnerships and mostly through the use of online tools like interactive and direct marketing in order to reach out to its goals (to increase its recognition and its funds in order to ensure its sustainability).por
dc.description.abstractEste Projeto de Mestrado consiste no desenvolvimento de um Plano de Comunicação para o Núcleo Regional Centro da Acreditar, a Acreditar em Coimbra. A atual crise económica vivida em Portugal e o facto de haver uma expansão e diversificação de organizações sem fins lucrativos em Portugal, faz com que estas organizações tenham de competir cada vez mais entre si para obter a atenção e contribuição dos indivíduos para a sua própria causa, de forma a conseguirem manter a sua sustentabilidade. A Acreditar em Coimbra tem então necessidade de saber como pode atuar para poder ultrapassar esta situação e destacar-se das restantes organizações, aumentando o seu reconhecimento e fundos e mantendo também a sua sustentabilidade. O Plano de Comunicação desenvolvido tem em conta as especificidades e limitações deste tipo de organizações, e analisa os fatores externos e internos que influenciam e afetam a Acreditar em Coimbra. Para ter um maior conhecimento e informação sobre a organização, foi realizada uma entrevista à coordenadora da Acreditar em Coimbra, bem como, o desenvolvimento de um focus group, para perceber qual a relação dos indivíduos com estas organizações e também o seu conhecimento da Acreditar em Coimbra. O Plano de Comunicação consiste em desenvolver uma estratégia de comunicação estruturada, eficaz e integrada para a Acreditar em Coimbra através de parcerias estabelecidas e principalmente através do uso de ferramentas online como interactive e direct marketing, de modo a ir ao encontro dos seus objetivos (aumentar o seu reconhecimento bem como os seus fundos de modo a garantir a sua sustentabilidade).por
dc.language.isoengpor
dc.rightsrestrictedAccesspor
dc.subjectNonprofit organizationspor
dc.subjectCommunication planpor
dc.subjectSocial marketingpor
dc.subjectAcreditar in Coimbrapor
dc.subjectOrganizações sem fins lucrativospor
dc.subjectPlano de comunicaçãopor
dc.subjectMarketing socialpor
dc.subjectAcreditar em Coimbrapor
dc.titleCommunication plan for the nonprofit organization ACREDITAR in Coimbrapor
dc.typemasterThesispt-PT
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão-
thesis.degree.nameMestrado em Marketing-
dc.subject.jelL31-
dc.subject.jelM31-
dc.subject.jel1L Industrial organization-
dc.subject.jel1M Business administration and business economics - Marketing - Accounting - Personnel economics-
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