Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/6697
Registo completo
Campo DCValorIdioma
dc.contributor.advisorAntónio, Nelson-
dc.contributor.advisorRuntian, Jing-
dc.contributor.authorYongsheng, Yang-
dc.date.accessioned2014-03-24T12:00:52Z-
dc.date.available2014-03-24T12:00:52Z-
dc.date.issued2012-
dc.date.submitted2012-01por
dc.identifier.citationYongsheng,Y. (2012). Entry mode selection for internationalization of giant Chinese state owned companies: The case of entrance in Africa of China communications [Tese de doutoramento, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/6697por
dc.identifier.isbn978-989-732-416-1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/6697-
dc.description.abstractEnterprise internationalization is an inevitable choice as open economies develop to a certain level. According to the direct investment development path theory of John Dunning, when the GNP Per Capita exceeds $ 3000, the net foreign investment will be positive. With rapid development over the past three decades, China’s international economic position and influence have significantly improved and its GNP Per Capita has surpassed $ 4000, it has entered the rapid growth stage for investment development as described in Dunning’s theory. At this stage, the market entry mode selection is the first issue to tackle for enterprise internationalization. This thesis takes China’s giant state owned construction companies as research object and the author analyzes the internal and external environments and the strategic selection for internationalization operation, and describes the conceptions, categories, internal attributes and factors of market entry mode selection for internationalization of construction companies. This thesis focuses on China Communications Construction Company Ltd (hereinafter referred to as CCCC), representative of giant Chinese state owned construction companies, sets up the SWOT analysis and weight system and conducts strategic positioning. Based on the above strategic positioning, the author takes into consideration the national background of these companies and puts forward three assumptions and their theoretical framework. The thesis takes CCCC’s entry into the market of Kenya and Angola as an example, verifies the effectiveness and application of the theoretical framework, and makes up the deficiency of the theory on market entry mode selection for enterprise internationalization, providing reference for enterprises’ market entry practice.por
dc.description.abstractQuando as economias abertas atingem um determinado nível de desenvolvimento a internacionalização das empresas torna-se uma escolha inevitável. De acordo com a teoria de investiemnto directo de John Dunning, quando o rendimento per capita excede $3000, o investimento estrangeiro liquido será positivo. Com um crescimento económico rápido nas últimas três décadas, a posição económica internacional da China e influência melhoraram significativamente e o seu rendimento per capita ultrapassou os $4000. Atingiu, deste modo, o estágio defendido por Dunning. Esta tese tem como objecto de pesquisa as empresas “gigantes” estatais Chinesas do ramo das obras públicas e o autor analisa a envolvente interna e externa e a escolha estratégica dos modos de internacionalização das mesmas. Esta tese foca-se na empresa chinesa – China Communications Construction Company Ltd (CCCC), representante das empresas gigantes estatais chinesas de obras públicas, descrevendo o processo de realização da análise SWOT. Tendo por base o posicionamento estratégico da empresa, o autor analisa o contexto em que esta empresa se desenvolveu e avança com três pressupostos no que concerne à sua internacionalização. A tese compara também os processos de entrada da CCCC em Angola e no Quénia.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsopenAccesspor
dc.subjectEnterprise internationalizationpor
dc.subjectMarket entry modepor
dc.subjectConstruction companypor
dc.subjectGovernment relationspor
dc.subjectChinapor
dc.subjectAfricapor
dc.subjectInternacionalizaçãopor
dc.subjectModos de entradapor
dc.subjectEmpresas de obras públicaspor
dc.subjectRelações com o governopor
dc.titleEntry mode selection for internationalization of giant Chinese state owned companies: The case of entrance in Africa of China communications construction companypor
dc.typedoctoralThesispor
dc.identifier.tid101375115-
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão-
thesis.degree.nameDoutoramento em Gestão Empresarial Aplicada-
dc.subject.jelM1-
dc.subject.jel1M Business administration and business economics - Marketing - Accounting - Personnel economics-
Aparece nas coleções:T&D-TD - Teses de doutoramento

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
phd_yang_yongsheng .pdf1,07 MBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.