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http://hdl.handle.net/10071/6639
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Title: Vending machines as a distribution channel for the market of sparkling water: a reinvention of the packaging applied to Frize
Authors: Queirós, Ana Isabel Gomes
Orientador: Gomes, João Faria
Keywords: Marketing plan
Sparkling water
Packaging
Vending machines
Plano de marketing
Água com gás
Embalagem
Máquinas de venda automática
Issue Date: 2013
Citation: QUEIRÓS, Ana Isabel Gomes - Vending machines as a distribution channel for the market of sparkling water: a reinvention of the packaging applied to Frize [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2013. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/6639>.
Abstract: This master thesis will be designed as a project, once its main objective is to develop a strategic and operational plan for the launching of a new type of packaging for all Frize range, a transparent can with 330 ml of capacity, to be placed mainly in the vending machines, even tough this can also could be applied to the IH and OOH channels. This new packaging will be designed to reinforce the brand’s position in the market; personality; essence and values by being directly targeted to more youthful consumer, who enjoy having fun but at the same time is worried about health. This new can will be launched within the entire Frize’s range and it should be found in the Portuguese market, with a major focus on the vending machines channel, in the beginning of the summer of 2013. For the execution of this project it was identified the potential market, with the new customers that Frize could gain by launching this new packaging in the market, using a new and unconventional distribution channel. It was developed a strategic and operational study, in order to evaluate the impact of the new Frize packaging for the brand, studying the sparkling water and vending machines markets. It was defined a marketing-mix analysis to help defining a marketing strategy for the launching of the transparent can of Frize.
Esta tese de mestrado vai ser um projeto, pois o seu principal objetivo é desenvolver um plano estratégico e operacional onde irá assentar o lançamento de uma nova embalagem para toda a gama Frize, uma lata transparente com 330 ml de capacidade, que vai ter como principal foco as máquinas de venda automática, apesar desta mesma lata se poder lançar no canal IH e OOH. Esta nova embalagem vai ser concebida para reforçar a posição da marca no mercado; a sua personalidade; essência e valores, uma vez que vai estar diretamente dirigida para um público mais jovem, que gosta de se divertir mas que ao mesmo tempo que se preocupa com a saúde. Esta nova lata irá ser lançada em toda a gama Frize e poderá ser encontrada no mercado Português com especial foco para as máquinas de venda automática, no início do verão de 2013. Para a execução deste projeto, identificou-se o mercado potencial, para se proceder a uma avaliação sobre os novos consumidores que a marca irá conseguir obter lançando esta nova embalagem no mercado, usando um canal de distribuição novo e não convencional. Foi desenvolvido um estudo estratégico e operacional, para avaliar o impacto da nova embalagem Frize para a marca, recorrendo a estudos sobre o mercado da água com gás e das máquinas de venda automática. Após este estudo, procedeu-se a uma análise sobre o marketing-mix para o lançamento da nova lata transparente para a Frize.
Description: Project submitted as partial requirement for the conferral of Master of Science in Marketing / JEL Codes: Marketing M3, Inter-temporal Choice and Growth D9.
URI: http://hdl.handle.net/10071/6639
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado



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