Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/6562
Author(s): Silvestre, Margarida Dinis
Advisor: Jochec, Marek
Date: 2012
Title: Pateo wine bar & heritage shop
Reference: Silvestre, M. D. (2012). Pateo wine bar & heritage shop [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/6562
Keywords: Cultural
Turismo
Patrimonial
Plano de negócios
Tourism
Business plan
Abstract: Nesta tese será apresentado um plano de negócios para um Wine Bar & Heritage Shop, no centro histórico de Évora. O principal público-alvo deste negócio são os milhares de turistas que vistam a cidade anualmente e que procuram conhecer mais sobre esta cidade com um património arquitectonicamente classificado. A actividade deste negócio vem colmatar uma lacuna e uma necessidade óbvia de mercado que se prende com a exploração da oferta local. Existe produção local de qualidade, um património e uma vasta herança cultural, assim como existe um público-alvo padrão sedento deste tipo de oferta turística. Ao mesmo tempo, não existe qualquer entidade local com estrutura para responder às necessidades com interesse pela cultura local. Fornecendo a oferta adequada a um público com poder de compra e com interesse na identidade cultural, patrimonial e gastronómica de Évora, este negócio vem responder a essa necessidade. A diferenciação do serviço relativamente às restantes empresas da mesma área de actividade prende-se com os alicerces do modelo de negócio, com a combinação de vários serviços disponibilizados num único sítio. A dimensão e o valor do mercado permitem-nos concluir que uma pequena quota de mercado se traduzirá em resultados de exploração expressivos e na viabilidade económica e financeira do projecto.
This master thesis consists on a business plan concerning a Wine Bar & Heritage Shop, in the historical center of Évora. The main market target of this business is the thousands of tourists who visit the city annually, and that aim to know more about it and its architectural classified patrimony. The business activity will bridge a gap and fulfill an obvious market need related to the exploration of the local offer. On the one hand, there are high quality local production and vast cultural inheritance and, on the other hand, a target costumer avid for this pattern of touristic offer. At the same time there are not any local entities with an adequate structure to answer to the needs of tourists with a special interest by cultural identity. By supplying the adequate offer to a costumer with power purchase and cultural interest, this business will fulfill that need. When comparing to companies operating in the same activity area, the advantage of this service is the basis of the business model since the business will combine different services made available in the same venue. The value and dimension of the market bring the conclusion that achieving the expected market share will bring significant results and, hence, the economic and financial viability of the project.
Degree: Mestrado em Gestão Internacional
Access type: Restricted Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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