Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/6448
acessibilidade
Title: Plano de negócios icat
Authors: Sequeira, André Pinho de Sousa
Orientador: Bento, Paulo
Keywords: Incubação de empresas
Universidades
Empreendedorismo
Start-ups
Planos de negócio
Business incubation
Universities
Entrepreneurship
Start-ups
Business plan
Issue Date: 2013
Citation: SEQUEIRA, André Pinho de Sousa - Plano de negócios icat [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2013. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/6448>.
Abstract: As Incubadoras de Empresas universitárias são encaradas como uma estratégia de promoção e desenvolvimento de empresas de base tecnológica. Num contexto de crise, que se prolongará por longos anos, a sua relevância será ainda mais acentuada na medida em que contribuem para estimular a atividade económica, criar postos de trabalho e reforçar a coesão económica e social de regiões. O trabalho desenvolvido tem como objetivo a implementação de um plano de negócios para o ICAT - Instituto de Ciência Aplicada e Tecnologia – cuja ideia fundamental é provocar uma disrupção na atividade da organização, enquanto incubadora de empresas da Universidade de Lisboa. Tendo em consideração não só as melhores práticas internacionais deste setor, mas também a necessidade de prosseguir com o processo de solvência do instituto, definiu-se uma estratégia com o intuito de o viabilizar no curto e médio prazo. Em suma, através de um reposicionamento estratégico é possível não só a viabilização económica e financeira, mas também um upgrade enquanto incubadora de base tecnológica e, por conseguinte, a geração de riqueza, económica e social, para a sociedade.
University Business Incubators are seen as a promotion and development strategy of technology-based companies. In a crisis context, which will last for many years, their relevance will more striking as an initiative that contributes to economic stimulus, through jobs creation and reinforcing economic and social cohesion of regions. The project´s goal is to develop a business plan for ICAT - Institute of Applied Science and Technology. The main purpose is to cause a disruption in the organization´s activity, as business incubator of the Lisbon University. Having taken into consideration not only the international best practices for this sector but also the need comply with the solvency plan, a strategy was defined is order to achieve a middle term viability for the Institute. In sum, it was found that through a strategic shifting it is possible to upgrade towards a technology-based incubator and also settle an economic and financial feasibility, therefore being able and create wealth, economic and socially, for society.
Description: Classificação: L26, M1
URI: http://hdl.handle.net/10071/6448
Designation: Mestrado em Gestão
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Tese André Sequeira_Plano de Negócios ICAT - revisão.pdf1.07 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.