Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/5894
acessibilidade
Title: Projecto de negócio de um supermercado de arte
Authors: Silva, Soraia Marques da
Orientador: Ferreira, Rui Pedro Soares
Keywords: Arte contemporânea
Projecto
Informal
Preços económicos
Contemporary art
Project
Informal art space
Accessible prices
Issue Date: 2012
Citation: SILVA, Soraia Marques da - Título: subtítulo [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2012. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/5894>.
Abstract: O projecto Mistifório resume-se à criação de uma loja de comercialização de obras de arte contemporânea tendo como principais objectivos a divulgação de novos artistas (nacionais e internacionais), e novas áreas artísticas, nomeadamente tudo o que se relaciona com a arte digital já que entendo que este último item pode conquistar clientes tanto para a loja como para o mercado de arte em geral. Outro dos objectivos é criar um espaço informal que aproxime o grande público do mercado de arte, que tradicionalmente é um mercado muito fechado. No espaço serão também comercializadas revistas internacionais sobre o mundo cultural e artístico. Como ponto chave deste projecto destaco a comercialização a preços económicos e fixos onde, à partida, o cliente sabe o valor das obras. Desta forma estão previstos apenas 7 montantes de venda, sendo eles: 25€, 50€, 75€, 100€, 150€, 200€, 300€.
The project Mistifório basically aims to create a store for the commercialization of works of contemporary art, with the main objective of publishing new artists (national and international), and new artistic areas, including everything that is related with digital art since I understand that this last item can bring customers to the store as much for the art market in general. Another aim is to create an informal space that approximates the public to the art market, which traditionally is a very closed market. In space, will also be marketed international journals on the cultural and artistic world. As a key point of this project I emphasize the trading at accessible and fixed prices where, the client knows the value of the works upfront. Thus only 7 price scales are expected, namely: 25 €, 50 €, 75 €, 100 €, 150 €, 200 €, 300 €
URI: http://hdl.handle.net/10071/5894
Designation: Mestrado em Gestão de Mercados da Arte
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
PROJECTO DE NEGÓCIO DE UM SUPERMERCADO DE ARTE .pdf2.32 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.