Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/5545
Autoria: Tavares, Susana
Cardoso, Margarida G. M. S.
Dias, José G.
Data: Jul-2010
Título próprio: The heterogeneous best-worst choice method in market research
Volume: 52
Número: 4
Paginação: 533-546
Referência bibliográfica: Tavares, S., Cardoso, M., & Dias J. G. (2010). The heterogeneous best-worst choice method in market research. International Journal of Market Research, 52(4), 533-546. http://dx.doi.org/10.2501/S1470785309201430
ISSN: 1470-7853
Resumo: The article presents a market research technique for obtaining information on consumer preferences, called the heterogeneous best-worst (HBW) choice method. It accounts for preference heterogeneity, making it more accurate than the direct method (DM), and causes less information overload than other indirect methods. An example involving undergraduates picking a business school is presented to illustrate how the HBW choice method operates. It is demonstrated that the HBW and DM approaches produce very similar results, but the HBW method allows for more differentiation of extreme preferences.
Arbitragem científica: Sim
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:BRU-RI - Artigos em revistas científicas internacionais com arbitragem científica

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