Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/5363
acessibilidade
Title: Restaurante "iFood-just eat it"
Authors: Silva, Francisco Carlos Duarte da
Orientador: Falcão, Pedro Fontes
Keywords: Restaurante
Padrão alimentar mediterrânico
Aplicações móveis (apps)
Itinerário individual de consumo
Restaurant
Mediterranean dietary pattern
Mobile applications
Individual consumption itinerary
Issue Date: 2012
Citation: SILVA, Francisco Carlos Duarte da - Restaurante "iFood-just eat it" [Em linha]. Lisboa: ISCTE, 2012. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/5363>.
Abstract: Vivemos num mundo super volátil, incerto, ambíguo e complexo. Rapidez e velocidade são tudo nos dias de hoje. Nas empresas há que criar movimento, inspirar as pessoas, mudar do pensamento racional para o emocional, de forma a provocar acção e criar fórmulas de sucesso. O intento deste trabalho é desenvolver um plano de negócios inovador para um restaurante. O conceito de restaurante inovador consiste em proporcionar a cada um dos seus clientes, um itinerário individual de consumo. Que pode passar pela escolha específica dos ingredientes da sua refeição e forma de os cozinhar ou pela escolha em ser surpreendido, tendo como base o padrão alimentar mediterrânico e sustentado por um serviço de primeira qualidade. O itinerário individual de consumo é suportado por ferramentas de interacção, tais como: aplicações móveis (apps) nas principais plataformas, redes sociais e disponibilização de iPad no restaurante. A metodologia utilizada na construção do plano de negócios é a análise dos factores que influenciam a decisão do cliente ao seleccionar um restaurante, identificando que pontos de contacto são prioritários e como explora-los. Por outro lado, também são analisadas as ferramentas de interacção com o cliente relativamente ao seu potencial, implementação, eficácia e eficiência, e de que forma devem contribuir para o plano de vivência do cliente.
We live in a super volatile, uncertain, ambiguous and complex world. Speed and velocity is everything today. In companies there is a need to create movement, inspire people, change from rational to emotional thinking, in order to provoke action and create new success formulas. The intent of this work is to develop an innovative business plan for a restaurant. The concept for the innovative restaurant is to provide each of its clients, an individual consumption itinerary. That can be the specific choice of one’s meal ingredients and how to cook them or choose to be surprised, based on the Mediterranean dietary pattern and supported by a premium quality service. The individual consumption itinerary is supported by interaction tools, such as mobile applications (apps) in the main platforms, social web and the availability of iPad in the restaurant. The methodology used in building the business plan is to analyze the factors that influence the customer's decision when selecting a restaurant, identifying which touch points are priorities and how to leverage them. On the other hand, the customer interaction tools will be also analyzed regarding its potential, implementation, effectiveness and efficiency, and how they should contribute to a customer experience plan.
URI: http://hdl.handle.net/10071/5363
Designation: Mestrado em Gestão
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Restaurante “iFood - Just eat it”.pdf2.72 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.