Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/5042
acessibilidade
Title: Oliveira da Serra plot placement: case study
Authors: Júlio, Bianca Brecha
Orientador: Teixeira, Nuno Reis
Keywords: Communication
Media
Product Placement
Olive oil
Comunicação
Azeite
Issue Date: 2012
Citation: JÚLIO, Bianca Brecha - Oliveira da Serra plot placement: case study [Em linha]. Lisboa: ISCTE, 2012. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/5042>.
Abstract: This case study has the objective of presenting the successful example of the plot placement of a Portuguese olive oil – Oliveira da Serra. The brand had the objectives of increasing their advertising awareness, emotionally involve their consumer and reach market leadership. When both the olive oil category and the advertising scene are saturated, this imposed a double challenge to successfully communicate and impact sales of products in this category. In order to cut through the advertising clutter and reach the consumer in an innovative manner the brand collaborated with a TV station, embedding the product in the plot of the telenovela Laços de Sangue, which resulted in a media first in the Portuguese market – a plot placement.
Este estudo de caso tem como objetivo apresentar o exemplo de sucesso do plot placement de um azeite português – Oliveira da Serra. A marca tinha o desejo/os objetivos de chegar a líder de mercado, envolver emocionalmente o seu consumidor e aumentar a sua notoriedade publicitária. Numa altura em que tanto a categoria de azeites como o cenário publicitário estão num ponto de saturação, impõe o duplo desafio de comunicar com sucesso e impactar as vendas de produtos nesta categoria. De forma a ultrapassar o ruído publicitário e atingir o consumidor de uma forma inovadora, a marca colaborou com uma estação televisiva, incorporando o produto no enredo da telenovela Laços de Sangue, resultando num media first no mercado português – um plot placement.
URI: http://hdl.handle.net/10071/5042
Designation: Mestrado em Marketing
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
PlotPlacementCaseStudy_BiancaJulio.pdf2.81 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.