Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/4625
acessibilidade
Title: Análise do ciclo de procurement: caso de estudo
Authors: Portela, Cristina Maria da Silva
Orientador: Martins, Ana Lúcia Henriques
Keywords: Procurement
Compras
Avaliação de fornecedores
KPI’s
Caso de estudo
Procurement
Purchasing
Supplier evaluation
Case study
Issue Date: 19-Feb-2013
Citation: PORTELA, Cristina Maria da Silva - Análise do ciclo de procurement: caso de estudo [Em linha]. Lisboa: ISCTE, 2012. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/4625>.
Abstract: Um mercado cada vez mais exigente e competitivo contribui para que as empresas requeiram aos seus fornecedores um serviço mais eficiente, sendo fundamental medir e compreender o desempenho destes, para garantir um bom funcionamento da cadeia de abastecimento e assegurar a posição competitiva da empresa. Neste contexto, a presente investigação tem como principal objectivo realizar o diagnóstico do sistema logístico de uma empresa de refeições saudáveis e rápidas, bem como desenvolver uma ferramenta interna para melhoria da avaliação, monitorização e controlo do desempenho logístico dos fornecedores. A base conceptual adoptada fundamenta-se no processo completo de auditoria e controlo logístico. A metodologia utilizada nesta investigação é o caso de estudo. A informação é recolhida através de entrevistas, observação directa e análise documental. Após a análise do sistema logístico da empresa, são identificados problemas relacionados com o ciclo de procurement, sendo feitas propostas de melhoria nesse âmbito. É igualmente desenvolvida e apresentada uma ferramenta que poderá permitir à empresa avaliar, controlar e acompanhar o desempenho logístico dos seus fornecedores. Por fim, são evidenciados os limites às conclusões e identificadas perspectivas para trabalho futuro.
An increasingly demanding and competitive market leads to the demand of a more efficient service from the suppliers, so it is crucial to measure and understand these suppliers’ behaviors in order to guarantee a well-functioning supply chain, and ensure the company's competitive position. In this context, this investigation aims to provide the diagnosis of a fast and healthy meals company logistic system. It also aims to develop an internal tool to improve the assessment, monitoring and control of the supplier’s logistics performance. The adopted conceptual basis takes fundament in the complete audit process and logistic control. The methodology used in this essay is the study case. The information is collected through interviews, direct observation and documental analysis. After a thorough analysis of the company's logistics system, problems with the procurement cycle were identified. Proposals are made for improvements in this area. It is also developed and presented a tool that will allow the company to assess, control, and monitor the logistic performance of their suppliers. Finally, limitations to the conclusions will be identified as well as perspectives for a future research.
URI: http://hdl.handle.net/10071/4625
Designation: Mestrado em Gestão
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Tese FINAL.pdf1.64 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.