Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/4611
acessibilidade
Title: Optimização da cadeia de abastecimento face a acções promocionais no sector de FMCG
Authors: Anacleto, Alexandra Paula Vieira Martins
Orientador: Carvalho, José Crespo de
Keywords: Gestão da cadeia de abastecimento
Promoção
Forecast
Sales
Operations process
Supply chain management
Promotion
Issue Date: 2012
Citation: ANACLETO , Alexandra Paula Vieira Martins - Optimização da cadeia de abastecimento face a acções promocionais no sector de FMCG [Em linha]. Lisboa: ISCTE, 2012. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/4611>.
Abstract: No sector de bens de consumo as promoções assumem um papel importante, destacandose dentro do marketing mix. Concomitantemente, torna-se determinante entender o efeito das actividades promocionais na gestão da cadeia de abastecimento como um veículo para atingir vantagem competitiva nos mercados em constante ajustamento. O presente trabalho pretende: • Mostrar a importância de implementar um processo de S&OP (Sales & Operations Process) como ferramenta para apoiar e atingir os objectivos da gestão da cadeia de abastecimento através da análise do processo de S&OP de uma multinacional do sector de bens de consumo. • Redefinir um modelo de S&OP com incidência no desenvolvimento das etapas do processo de forecast para garantir o alcance dos objectivos financeiros propostos (definidos por métricas). • Identificar KPIs (Key Performance Indicators) determinantes na mensuração da performance das actividades de gestão de forecast. • Perceber o impacto de acções promocionais efectuadas em FMCG na contrução do forecast.
In the FMCG (Fast Moving Consumer Goods) sector, promotions play an important role, especially within the marketing mix. Concomitantly, it is crucial to understand the effect of promotional activities in supply chain management as a vehicle to achieve competitive advantage in markets in constant adjustment. The present work aims to: • Show the importance of implementing a process of S&OP (Sales & Operations Process) as a tool to support and achieve the objectives of supply chain management by analysing the S&OP process in a multinational company in the sector of consumer goods. • Build a model of S&OP focusing on the development of the stages in the forecast process to ensure the achievement of the company goals (metric based). • Identify KPI’s critical to measure the performance of forecast management activities. • Understand the impact of promotional activities carried out in FMCG and the impact in the forecast.
URI: http://hdl.handle.net/10071/4611
Designation: Mestrado em Gestão
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Tese_Mestrado_AlexandraAnacleto.pdf1.69 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.